Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bu dersin sonunda öğrenciler aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar, 2) aile eğitiminin önemini, hedefleri, ilkelerini, 3) aile eğitimi modellerini, 4) aile kuramlarını (Aile Sistem Kuramları, Sosyal İlişki Kuramı, Biyoekolojik Kuram, Yapısal İşlevsel Kuram), 5) Türkiye'de ve diğer ülkelerde aile eğitimi uygulamalarını; aile eğitim çalışmalarını planlamayı, uygulama ve değerlendirmeyi, 6) aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri; aile katılım çalışmalarını (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri), 7) 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER) ve Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'ni (OBADER) irdeler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders kapsamında; aile eğitiminin önemi ve amaçları, aile eğitimi modelleri, dünyada aile eğitim çalışmalarına ilişkin örnekler, aile eğitim programlarının hazırlanması/uygulanması ve değerlendirilmesi, kullanılan yöntem ve teknikler, erken çocukluk döneminde aile katılım çalışmaları kapsamında ailenin eğitime katılımı konularına yer verilmiştir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İzlence Tartışma
2. Hafta
Ailenin Tanımı & Aile Çeşitleri
3. Hafta
Ebeveynlik İle İlgili Kuramlar
4. Hafta
Ebeveyn Tutumları
5. Hafta
Anne Baba Eğitiminin Önemi, Amaçları ve Aile Eğitim Modelleri
6. Hafta
Aile Katılımının Önemi, Amaçları, Aile Katılımını Etkileyen Faktörler
7. Hafta
Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılım Çalışmaları(İlk görüşme, tanışma toplantısı, veli toplantısı, ebeveyn köşesi, haberleşme panosu, yazışmalar, gelişim raporları?)
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılım Çalışmaları(İlk görüşme, tanışma toplantısı, veli toplantısı, ebeveyn köşesi, haberleşme panosu, yazışmalar, gelişim raporları?)
10. Hafta
Aile Eğitim Modelleri (Türkiye ve Dünyada Uygulanan)
11. Hafta
Aile Eğitim Modelleri (Türkiye ve Dünyada Uygulanan)
12. Hafta
Aile Eğitim Modelleri (Türkiye ve Dünyada Uygulanan)
13. Hafta
0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberinin incelenmesi (EBADER)
14. Hafta
Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Kuzgun, Y. ve Hamamcı, Z. (2007). Ana-Baba Eğitim Programları. Maya Akademi, Ankara. Tuncer, N., Sak, R. ve Şahin Sak, İ. (2016). Aile eğitimi. Vize Yayıncılık, Ankara. Aksoy, A. B. (2016). Aile Eğitimi ve Katılımı-Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim. Hedef Yayıncılık, Ankara. Aktaş Arnas, Y. (2011). Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı. Vize Yayıncılık, Ankara. Çağdaş, A. ve Şahin Seçer, Z. (2006). Anne Baba Eğitimi. Kök Yayıncılık, Ankara. Güler, T. (2010). Anne-Baba Eğitimi. Pegem Akademi, Ankara. Temel, F. (2013). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Anı Yayıncılık, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Mini-Sınav
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
3
14
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
30
30
Ödevler
2
10
20
Toplam İş Yükü
114
Toplam İş Yükü / 30
3,8
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ