Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM I ECC205 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Esra Merdin
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bu dersin sonunda öğrenciler; gelişimin temel kavramları ve ilkelerini,
2) doğum öncesi ve doğum sonrası bebeğin
gelişimsel özelliklerini,
3) yeni doğan bakımı, beslenmesi ve özelliklerini,
4) gelişimi etkileyen faktörlerin
değerlendirilmesini,
5) erken çocukluk döneminde bilişsel, fiziksel, psikomotor ve dil gelişimini, gelişim alanlarını desteklemeye yönelik etkinlik planları hazırlanmasını irdeler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu derste öğretmen adaylarının doğum öncesi ve erken çocukluk dönemindeki çocukların (0-8 yaş) motor, bilişsel ve dil gelişim özelliklerini öğrenebilmesi amaçlanmıştır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve Ders İçeriğinin Açıklanması,
2. Hafta Erken Çocukluk Dönemindeki Çocukların Gelişimlerini Bilmenin Önemi, Gelişimdeki Temel Kavramlar,
3. Hafta Döllenme ve Doğum Öncesi Dönem (Ovum, Embriyo, FetüsDönemi),
4. Hafta Doğum Sonrası Dönem, Yeni Doğmuş Bebeğin Fiziksel ve Fizyolojik Özellikleri,
5. Hafta Yeni Doğmuş Bebeğin Refleksleri, Yeni Doğmuş Bebeğin Yeni Yaşama Uyumu, Bakımı, Beslenmesi,
6. Hafta Yenidoğanın Kontrolleri, Prematüre Bebek, Düşük Doğum Ağırlıklı Bebek, Postmatüre Bebek,
7. Hafta BağlanmaTeorisi,
8. Hafta BilişselGelişiminTanımları, Bilişsel Gelişimle İlgili Kavramlar (Algı, Taklit, Dikkat, Bellek, vb.), Bilişsel Gelişimde Bireysel Farklılıklar,
9. Hafta Jean Piaget nin Bilişsel Gelişim Kuramı,
10. Hafta Jerome Bruner in Bilişsel Gelişim Kuramı,
11. Hafta Lev S. Vygotsky nin Bilişsel Gelişim Kuramı,
12. Hafta Dilin Bileşenleri,
13. Hafta Dil Gelişimi Aşamaları
14. Hafta Dersin Değerlendirilmesi (Ödev Sunumları)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBerk, L. (2013). BebeklerveÇocuklarDoğumÖncesindenOrtaÇocukluğa. IşıkoğluErdoğan, N. (ÇeviriEditörü, 7.BasımdanÇeviri), Ankara: Nobel AkademikYayıncılık.

Bayhan San Pınar, veArtan, İsmihan. (2009). ÇocukGelişimiveEğitimi . İstanbul: MorpaKültürYayınları.

Dönmez, B.Necate. Abidinoğlu, Ülkü. Dinçer. Çağlayan. vd. (2000). OkulÖncesiDönemdeDilGelişimiEtkinlikleri. İstanbul: Ya-Pa.

G. Haktanır 2010 (Ed.). ?Zihnin Araçları?. Ankara: Anı Yayıncılık. Bodrova, E. Ve Leong, D.J. 2007. Tools of The Mind. The Vygotskian Approach to Early Childhood Education. Second Edition. New Jersey, Merrill Prentice Hall.

Senemoğlu ,Nuray. (2010). GelişimÖğrenmeveÖğretimKuramdanUygulamaya . (16. Baskı). Ankara: PegemAkademiYayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Devam15
Makale Sunuşu15
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı13030
Ödevler21020
Toplam İş Yükü114
Toplam İş Yükü / 303,8
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3        X  
P4      X    
P5    X      
P6      X   X  
P7  X   X      
P8  X        
P9    X      
P10  X   X   X   X   X
P11    X      
P12  X        
P13         
P14  X        
P15         
P16         
P17          X
P18        X