Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bu dersin sonunda öğrenciler; gelişimin temel kavramları ve ilkelerini, 2) doğum öncesi ve doğum sonrası bebeğin gelişimsel özelliklerini, 3) yeni doğan bakımı, beslenmesi ve özelliklerini, 4) gelişimi etkileyen faktörlerin değerlendirilmesini, 5) erken çocukluk döneminde bilişsel, fiziksel, psikomotor ve dil gelişimini, gelişim alanlarını desteklemeye yönelik etkinlik planları hazırlanmasını irdeler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu derste öğretmen adaylarının doğum öncesi ve erken çocukluk dönemindeki çocukların (0-8 yaş) motor, bilişsel ve dil gelişim özelliklerini öğrenebilmesi amaçlanmıştır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve Ders İçeriğinin Açıklanması,
2. Hafta
Erken Çocukluk Dönemindeki Çocukların Gelişimlerini Bilmenin Önemi, Gelişimdeki Temel Kavramlar,
3. Hafta
Döllenme ve Doğum Öncesi Dönem (Ovum, Embriyo, FetüsDönemi),
4. Hafta
Doğum Sonrası Dönem, Yeni Doğmuş Bebeğin Fiziksel ve Fizyolojik Özellikleri,
5. Hafta
Yeni Doğmuş Bebeğin Refleksleri, Yeni Doğmuş Bebeğin Yeni Yaşama Uyumu, Bakımı, Beslenmesi,
6. Hafta
Yenidoğanın Kontrolleri, Prematüre Bebek, Düşük Doğum Ağırlıklı Bebek, Postmatüre Bebek,
Berk, L. (2013). BebeklerveÇocuklarDoğumÖncesindenOrtaÇocukluğa. IşıkoğluErdoğan, N. (ÇeviriEditörü, 7.BasımdanÇeviri), Ankara: Nobel AkademikYayıncılık.
Bayhan San Pınar, veArtan, İsmihan. (2009). ÇocukGelişimiveEğitimi . İstanbul: MorpaKültürYayınları.
G. Haktanır 2010 (Ed.). ?Zihnin Araçları?. Ankara: Anı Yayıncılık. Bodrova, E. Ve Leong, D.J. 2007. Tools of The Mind. The Vygotskian Approach to Early Childhood Education. Second Edition. New Jersey, Merrill Prentice Hall.