DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Belkıs Tekmen
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Erken çocukluk eğitimini ve önemini açıklar. 2) Erken çocukluk eğitiminin dünyada ve Türkiye'de tarihsel gelişimini açıklar. 3) Çocukların gelişimsel özelliklerini ve gereksinimlerini açıklar. 4) Okul öncesi öğretmeninin temel özelliklerini açıklar. 5) Okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri ile temel özelliklerini analiz eder.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Bu dersin sonunda öğrenciler erken çocukluğun tanımı ve ilkelerini, erken çocukluk eğitiminin önemi ve gerekliliğini, erken çocukluk eğitimine temel olan görüşler ve tarihsel gelişimini, çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimlerini, Türkiye?de ve dünyada erken çocukluk eğitimini, okul öncesi öğretmeninin özelliklerini, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitlerinin (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özelliklerini, çocuğun katılım hakkını; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemini irdeler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Oryantasyon Haftası | 2. Hafta | Tanışma-İzlence | 3. Hafta | Okul Öncesi Eğitim, Okul Öncesi Öğretmeni | 4. Hafta | Okul Öncesi Eğitimin Tarihi | 5. Hafta | Erken Çocukluk Eğitimi Programları | 6. Hafta | Erken Çocukluk Eğitimi İlke ve Standartları ? MEB Programı | 7. Hafta | Gelişimsel Olarak Uygun Uygulamalar | 8. Hafta | Vize Haftası | 9. Hafta | Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite | 10. Hafta | Etkili Öğretim Programı Planlama | 11. Hafta | Etkili Öğretim Programı Değerlendirme | 12. Hafta | Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Temel Özellikleri ve Gereksinimleri | 13. Hafta | Öğrenme Ortamları | 14. Hafta | Aile ve Toplum | 15. Hafta | Dönem Sonu Değerlendirme | 16. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | G. Haktanır, (2015). (Ed.). ?Okul Öncesi Eğitime Giriş?. 9. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık. MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı İnan, Z.& İnan, T. (2016). Okul Öncesi Eğitimde Etkili Uygulamalar. Nobel Yayınevi
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Örnek Olay İncelemesi,Diğer,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 40 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 5 | 25 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 6 | 3 | 18 | Konu Araştırma | 5 | 5 | 25 | Öz-değerlendirme Raporu | 2 | 2 | 4 | Toplam İş Yükü | | | 121 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |