Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ EĞİTİMİNE GİRİŞ ECC101 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Belkıs Tekmen
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Erken çocukluk eğitimini ve önemini açıklar.
2) Erken çocukluk eğitiminin dünyada ve Türkiye'de tarihsel gelişimini açıklar.
3) Çocukların gelişimsel özelliklerini ve gereksinimlerini açıklar.
4) Okul öncesi öğretmeninin temel özelliklerini açıklar.
5) Okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri ile temel özelliklerini analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrenciler erken çocukluğun tanımı ve ilkelerini, erken çocukluk eğitiminin önemi ve gerekliliğini, erken çocukluk eğitimine temel olan görüşler ve tarihsel gelişimini, çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimlerini, Türkiye?de ve dünyada erken çocukluk eğitimini, okul öncesi öğretmeninin özelliklerini, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitlerinin (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özelliklerini, çocuğun katılım hakkını; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemini irdeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Oryantasyon Haftası
2. Hafta Tanışma-İzlence
3. Hafta Okul Öncesi Eğitim, Okul Öncesi Öğretmeni
4. Hafta Okul Öncesi Eğitimin Tarihi
5. Hafta Erken Çocukluk Eğitimi Programları
6. Hafta Erken Çocukluk Eğitimi İlke ve Standartları ? MEB Programı
7. Hafta Gelişimsel Olarak Uygun Uygulamalar
8. Hafta Vize Haftası
9. Hafta Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite
10. Hafta Etkili Öğretim Programı Planlama
11. Hafta Etkili Öğretim Programı Değerlendirme
12. Hafta Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Temel Özellikleri ve Gereksinimleri
13. Hafta Öğrenme Ortamları
14. Hafta Aile ve Toplum
15. Hafta Dönem Sonu Değerlendirme
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARG. Haktanır, (2015). (Ed.). ?Okul Öncesi Eğitime Giriş?. 9. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı
İnan, Z.& İnan, T. (2016). Okul Öncesi Eğitimde Etkili Uygulamalar. Nobel Yayınevi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİÖrnek Olay İncelemesi,Diğer,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Örnek Olay Sunumu140
Diğer120
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi5525
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler6318
Konu Araştırma 5525
Öz-değerlendirme Raporu 224
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3  X         X
P4  X        
P5  X   X   X   X   X
P6         
P7  X   X   X   X   X
P8  X   X   X   X   X
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14         
P15         
P16         
P17         
P18