Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ MTE744 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Teknolojik yenilikler, pedagoji ve bilimsel içerik arasındaki ilişkiyi anlar.
2) Farklı disiplinlerde pedagoji ve teknoloji arasındaki ilişkinin okullarda kullanımını farklı yönleriyle karşılaştırır.
3) Etkili bir eğitim için sınıflarda öğrenme objelerinin rollerini anlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMIBu dersin içeriğinde eğitimde teknoloji entegrasyonu ile ilgili kavramlar, teoriler, modeller, yaklaşımlar, araştırma ve uygulamaya yönelik bir çerçeve verilecektir. Buna ek olarak, bir kavramın güncel teknoloji modelleri kullanılarak uygun pedagoji ile nasıl öğretileceği ve bu öğretimde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme yöntemleri incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş
2. Hafta Eğitim Teknolojisi Nedir?
3. Hafta Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Nedir?
4. Hafta Görsel paylaşım siteleri ve kavram haritası hazırlama programları
5. Hafta Sınav, puzzle ve poster hazırlama programları
6. Hafta Öğretimin Değerlendirilmesinde Teknolojinin Rolü
7. Hafta Mobil öğrenme
8. Hafta Vize
9. Hafta Video hazırlama programları
10. Hafta Alan teknolojileri
11. Hafta Akıllı tahta kullanımı
12. Hafta Sanal gerçeklik uygulamaları
13. Hafta İnteraktif oyunlar
14. Hafta Eğitim teknolojisi destekli ders planı örnekleri incelenmesi ve TPAB oyunu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkıncı, A., Kurtoğlu, M., & Seferoğlu, S. S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak Fatih Projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. Akademik Bilişim Konferansı, 1-3 Şubat 2012, Uşak Üniversitesi.
Akyüz, D. (2014). Çember Özelliklerini Öğretmeyi Amaçlayan Teknoloji ve Sorgulama Tabanlı bir Sınıfta Oluşan Sosyomatematiksel Normların İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(175), 58-72
Baran, E., & Bilici, S. C. (2015). Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Üzerine Alanyazın İncelemesi: Türkiye Örneği A Review of the Research on Technological Pedagogical Content Knowledge: The Case of Turkey. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education), 30(1), 15-32.
Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N., & Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde bilgisayar kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21).
Kapucu, M. S. (2014). Fen ve Teknoloji Dersinde Görsel Medya Kullanımına Yönelik Fen Bilgisi Öğretmenlerin Görüşleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4(2), 75-90.
Selim, Y., Tatar, E., & Recep, Ö. Z. (2009). Matematik Öğretmen Adaylarının Hazırladıkları Öğretim Materyallerinin TÖMAB Modeli ile İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 239-251
Tor, H., & Erden, O. (2004). İlköğretim öğrencilerinin bilgi teknolojilerinden yararlanma düzeyleri üzerine bir araştırma. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 120-130.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler22040
Proje16060
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma10220
Toplam İş Yükü302
Toplam İş Yükü / 3010,06
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3    X   X
P4     
P5  X   X   X
P6     
P7    X   X
P8     
P9     
P10    X   X
P11     
P12