Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Teknolojik yenilikler, pedagoji ve bilimsel içerik arasındaki ilişkiyi anlar. 2) Farklı disiplinlerde pedagoji ve teknoloji arasındaki ilişkinin okullarda kullanımını farklı yönleriyle karşılaştırır. 3) Etkili bir eğitim için sınıflarda öğrenme objelerinin rollerini anlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Bu dersin içeriğinde eğitimde teknoloji entegrasyonu ile ilgili kavramlar, teoriler, modeller, yaklaşımlar, araştırma ve uygulamaya yönelik bir çerçeve verilecektir. Buna ek olarak, bir kavramın güncel teknoloji modelleri kullanılarak uygun pedagoji ile nasıl öğretileceği ve bu öğretimde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme yöntemleri incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş
2. Hafta
Eğitim Teknolojisi Nedir?
3. Hafta
Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Nedir?
4. Hafta
Görsel paylaşım siteleri ve kavram haritası hazırlama programları
5. Hafta
Sınav, puzzle ve poster hazırlama programları
6. Hafta
Öğretimin Değerlendirilmesinde Teknolojinin Rolü
7. Hafta
Mobil öğrenme
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Video hazırlama programları
10. Hafta
Alan teknolojileri
11. Hafta
Akıllı tahta kullanımı
12. Hafta
Sanal gerçeklik uygulamaları
13. Hafta
İnteraktif oyunlar
14. Hafta
Eğitim teknolojisi destekli ders planı örnekleri incelenmesi ve TPAB oyunu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Akıncı, A., Kurtoğlu, M., & Seferoğlu, S. S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak Fatih Projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. Akademik Bilişim Konferansı, 1-3 Şubat 2012, Uşak Üniversitesi. Akyüz, D. (2014). Çember Özelliklerini Öğretmeyi Amaçlayan Teknoloji ve Sorgulama Tabanlı bir Sınıfta Oluşan Sosyomatematiksel Normların İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(175), 58-72 Baran, E., & Bilici, S. C. (2015). Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Üzerine Alanyazın İncelemesi: Türkiye Örneği A Review of the Research on Technological Pedagogical Content Knowledge: The Case of Turkey. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education), 30(1), 15-32. Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N., & Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde bilgisayar kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21). Kapucu, M. S. (2014). Fen ve Teknoloji Dersinde Görsel Medya Kullanımına Yönelik Fen Bilgisi Öğretmenlerin Görüşleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4(2), 75-90. Selim, Y., Tatar, E., & Recep, Ö. Z. (2009). Matematik Öğretmen Adaylarının Hazırladıkları Öğretim Materyallerinin TÖMAB Modeli ile İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 239-251 Tor, H., & Erden, O. (2004). İlköğretim öğrencilerinin bilgi teknolojilerinden yararlanma düzeyleri üzerine bir araştırma. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 120-130.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
10
140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
2
20
40
Proje
1
60
60
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
10
2
20
Toplam İş Yükü
302
Toplam İş Yükü / 30
10,06
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ