At the end of this course, the students; 1) understand the blend between technological innovation, pedagogy, and content knowledge 2) investigate the relationship between pedagogy and technologies for schools in different disciplines 3) understand the role of learning objects in the classrooms for successful education
MODE OF DELIVERY
Face to face
PRE-REQUISITES OF THE COURSE
No
RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENT
None
COURSE DEFINITION
COURSE CONTENTS
WEEK
TOPICS
1st Week
Introduction
2nd Week
What is educational technology?
3rd Week
What is Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)?
4th Week
Visual environments and concept map construction programs
5th Week
Exam, puzzle and poster construction programs
6th Week
The role of technology in evaluation
7th Week
Mobile learning
8th Week
Midterm
9th Week
Video editing programs
10th Week
Specific field technologies
11th Week
Smart boards
12th Week
Virtual reality programs
13th Week
İnteraktive games
14th Week
Investigation of educational technology supported lesson plan samples and the TPACK game
15th Week
RECOMENDED OR REQUIRED READING
Akıncı, A., Kurtoğlu, M., & Seferoğlu, S. S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak Fatih Projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. Akademik Bilişim Konferansı, 1-3 Şubat 2012, Uşak Üniversitesi. Akyüz, D. (2014). Çember Özelliklerini Öğretmeyi Amaçlayan Teknoloji ve Sorgulama Tabanlı bir Sınıfta Oluşan Sosyomatematiksel Normların İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(175), 58-72 Baran, E., & Bilici, S. C. (2015). Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Üzerine Alanyazın İncelemesi: Türkiye Örneği A Review of the Research on Technological Pedagogical Content Knowledge: The Case of Turkey. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education), 30(1), 15-32. Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N., & Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde bilgisayar kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21). Kapucu, M. S. (2014). Fen ve Teknoloji Dersinde Görsel Medya Kullanımına Yönelik Fen Bilgisi Öğretmenlerin Görüşleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4(2), 75-90. Selim, Y., Tatar, E., & Recep, Ö. Z. (2009). Matematik Öğretmen Adaylarının Hazırladıkları Öğretim Materyallerinin TÖMAB Modeli ile İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 239-251 Tor, H., & Erden, O. (2004). İlköğretim öğrencilerinin bilgi teknolojilerinden yararlanma düzeyleri üzerine bir araştırma. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 120-130.