Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRETİM TASARIMI MTE740 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğretim tasarımını ve temel bileşenleri açıklayabilir
2) Öğretim tasarımının kuramsal temellerini belirtebilir.
3) Öğretim tasarımı modellerini bilir.
4) Öğretim tasarımı modellerini, benzerlikleri ve farklılıkları yönünden analiz edebilir.
5) Öğretimdeki sorunlara, öğretim tasarımı ilkelerini kullanarak yeni çözümler getirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖğretim tasarımına giriş, Gerekliliği ve alanın amacı, İhtiyaç analizi, Öğrenen ve içerik analizi, Görev analizi, Amaç analizi, Öğretim stratejileri geliştirme, Öğretimsel mesaj tasarımı ve ilkeleri, Öğretim sürecin değerlendirilmesi, Öğretim materyal tasarlanması, Öğrenmenin değerlendirilmesi, Öğrenme teorileri ve modelleri
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Öğretim tasarımının tanımı ve bileşenleri
2. Hafta Sistem yaklaşımı
3. Hafta Öğretim tasarımı modelleri
4. Hafta Sınıf odaklı modeller
5. Hafta Ürün odaklı modeller
6. Hafta Sistem odaklı modeller
7. Hafta Öğretim tasarımı kuramlarının sınıflandırılması
8. Hafta İhtiyaç analizi
9. Hafta Hedef analizi
10. Hafta Öğrenci analizi, öğrenme ortamı ve içerik analizi
11. Hafta Öğrenme ve öğretim stratejileri
12. Hafta Tasarım, geliştirme uygulama ve değerlendirme
13. Hafta Tasarım geliştirme, uygulama ve değerlendirme
14. Hafta Dönem sonu araştırması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkkoyunlu, B., Altun, A & Soylu, M. Y. (2008). Öğretim Tasarımı, Maya Akademi, Ankara.

Ocak, M., Topal, Deveci, A., Ağca, R. K. & Akçayır, M. (2011). Öğretim Tasarımı: Kuramlar, Modeller ve Uygulamala, 1. Basım, Anı Yayıncılık, Ankara.

Şimşek, A. (2009). Öğretim Tasarımı, 1. Basım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

Gustafson, K. L., Branch, R. M. (2002). Survey of Instructional Development Models, ERIC, 4th Edition, New York.


Yalın, H.İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, 6. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara.

Fer, S. (2009). Öğretim Tasarımı, Anı Yayıncılık, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Toplam(%)0
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)0
Finalin Başarıya Oranı(%)100
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler22040
Proje16060
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma10220
Toplam İş Yükü302
Toplam İş Yükü / 3010,06
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X
P5      X   X   X
P6          X
P7          X
P8          X
P9          X
P10          X
P11  X   X   X   X   X
P12          X