Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ULUSLARARASI SINAVLAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ POLİTİKALARI MTE738 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Uluslararası sınavlarda Türkiye?nin matematik sıralamasındaki yerini analiz eder.
2) Uluslararası sınavlarda Türkiye?nin matematik sıralamasının yükseltilmesi için gerekli olan uygulamaları değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIUluslararası sınavlarda Türkiye?nin matematik sıralamasındaki yerinin analiz edilmesi, analiz sonuçlarına dayanarak öğrencilerin matematik başarısının artırılmasına yönelik uygulanması gereken politikaların belirlenmesine yönelik çalışmaların yapılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Uluslararası sınavlarda Türkiye?nin matematik sıralamasındaki yerinin analiz edilmesi
2. Hafta Uluslararası sınavlarda Türkiye?nin matematik sıralamasındaki yerinin analiz edilmesi
3. Hafta Uluslararası sınavlarda Türkiye?nin matematik sıralamasındaki yerinin analiz edilmesi
4. Hafta Uluslararası sınavlarda Türkiye?nin matematik sıralamasındaki yerinin analiz edilmesi
5. Hafta Uluslararası sınavlarda Türkiye?nin matematik sıralamasındaki yerinin analiz edilmesi
6. Hafta Uluslararası sınavlarda Türkiye?nin matematik sıralamasındaki yerinin analiz edilmesi
7. Hafta Uluslararası sınavlarda Türkiye?nin matematik sıralamasındaki yerinin analiz edilmesi
8. Hafta Vize
9. Hafta Analiz sonuçlarına dayanarak öğrencilerin matematik başarısının arttırılmasına yönelik uygulanması gereken politikaların belirlenmesi için çalışmaların yapılması.
10. Hafta Analiz sonuçlarına dayanarak öğrencilerin matematik başarısının arttırılmasına yönelik uygulanması gereken politikaların belirlenmesi için çalışmaların yapılması.
11. Hafta Analiz sonuçlarına dayanarak öğrencilerin matematik başarısının arttırılmasına yönelik uygulanması gereken politikaların belirlenmesi için çalışmaların yapılması.
12. Hafta Analiz sonuçlarına dayanarak öğrencilerin matematik başarısının arttırılmasına yönelik uygulanması gereken politikaların belirlenmesi için çalışmaların yapılması.
13. Hafta Analiz sonuçlarına dayanarak öğrencilerin matematik başarısının arttırılmasına yönelik uygulanması gereken politikaların belirlenmesi için çalışmaların yapılması.
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTIMMS ve PISA Raporları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler13030
Sunum (Hazırlık dahil)236
Proje17070
Toplam İş Yükü288
Toplam İş Yükü / 309,6
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2   
P3  X   X
P4  X   X
P5  X   X
P6   
P7  X   X
P8   
P9  X   X
P10  X   X
P11   
P12  X   X