DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematiksel söylemi açıklar. 2) Matematiksel söylemin sosyal öğrenme kuramlarıyla ilgilisini açıklar 3) Matematiksel söylemin matematik dilinin gelişimindeki etkisini açıklar 4) Matematiksel söylem kuramlarını açıklar 5) Matematiksel söylemle ilgili yapılan çalışmaları takip eder
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Matematiksel söylemin tanımı ve önemi; matematiksel söylem ve sosyal öğrenme kuramları arasındaki ilişki; matematiksel söylemin matematiksel dilin gelişimindeki etkisi; matematiksel söylem kuramları. Matematiksel söylemle ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Matematiksel söylemin tanımı ve önemi | 2. Hafta | Matematiksel söylemin tanımı ve önemi | 3. Hafta | Matematiksel söylem ve sosyal öğrenme kuramları arasındaki ilişki | 4. Hafta | Matematiksel söylem ve sosyal öğrenme kuramları arasındaki ilişki | 5. Hafta | Matematiksel söylemin matematiksel dilin gelişimindeki etkisi | 6. Hafta | Matematiksel söylemin matematiksel dilin gelişimindeki etkisi | 7. Hafta | Matematiksel söylem kuramları | 8. Hafta | Vize | 9. Hafta | Matematiksel söylem kuramları | 10. Hafta | Matematiksel söylemle ilgili yapılan araştırmalar | 11. Hafta | Matematiksel söylemle ilgili yapılan araştırmalar | 12. Hafta | Matematiksel söylemle ilgili yapılan araştırmalar | 13. Hafta | Matematiksel söylemle ilgili yapılan araştırmalar | 14. Hafta | Matematiksel söylemle ilgili yapılan araştırmalar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | O'Halloran, K. (2008). Mathematical Discourse: Language, Symbolism and Visual Images. Continuum, London-New York.
Kieran C., Forman, E. A. & Sfard, A. (2007). Learning Discourse: Discursive approaches to research in mathematics education. Springer
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Sunum,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 10 | 140 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 1 | 30 | 30 | Sunum (Hazırlık dahil) | 2 | 3 | 6 | Proje | 1 | 70 | 70 | Toplam İş Yükü | | | 288 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,6 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |