Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİKSEL SÖYLEM MTE737 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematiksel söylemi açıklar.
2) Matematiksel söylemin sosyal öğrenme kuramlarıyla ilgilisini açıklar
3) Matematiksel söylemin matematik dilinin gelişimindeki etkisini açıklar
4) Matematiksel söylem kuramlarını açıklar
5) Matematiksel söylemle ilgili yapılan çalışmaları takip eder
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMatematiksel söylemin tanımı ve önemi; matematiksel söylem ve sosyal öğrenme kuramları arasındaki ilişki; matematiksel söylemin matematiksel dilin gelişimindeki etkisi; matematiksel söylem kuramları. Matematiksel söylemle ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematiksel söylemin tanımı ve önemi
2. Hafta Matematiksel söylemin tanımı ve önemi
3. Hafta Matematiksel söylem ve sosyal öğrenme kuramları arasındaki ilişki
4. Hafta Matematiksel söylem ve sosyal öğrenme kuramları arasındaki ilişki
5. Hafta Matematiksel söylemin matematiksel dilin gelişimindeki etkisi
6. Hafta Matematiksel söylemin matematiksel dilin gelişimindeki etkisi
7. Hafta Matematiksel söylem kuramları
8. Hafta Vize
9. Hafta Matematiksel söylem kuramları
10. Hafta Matematiksel söylemle ilgili yapılan araştırmalar
11. Hafta Matematiksel söylemle ilgili yapılan araştırmalar
12. Hafta Matematiksel söylemle ilgili yapılan araştırmalar
13. Hafta Matematiksel söylemle ilgili yapılan araştırmalar
14. Hafta Matematiksel söylemle ilgili yapılan araştırmalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARO'Halloran, K. (2008). Mathematical Discourse: Language, Symbolism and Visual Images. Continuum, London-New York.

Kieran C., Forman, E. A. & Sfard, A. (2007). Learning Discourse: Discursive approaches to research in mathematics education. Springer
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler13030
Sunum (Hazırlık dahil)236
Proje17070
Toplam İş Yükü288
Toplam İş Yükü / 309,6
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2          X
P3  X   X   X   X   X
P4          X
P5  X   X   X   X   X
P6  X   X   X   X   X
P7  X   X   X   X   X
P8  X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X
P10          X
P11          X
P12          X