Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİKSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ MTE736 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematiksel düşünme becerileri olan üst biliş, problem çözme, iletişim, ilişkilendirme, görselleştirme, mantıksal çıkarım, kritik düşünme süreçlerini bilir.
2) Cebirsel, grafiksel, sayısal çıkarım becerilerini bilir.
3) Geometrik çıkarım becerilerini bilir.
4) Matematiksel düşünme becerilerini matematik konularıyla ilişkilendirebilir.
5) Matematiksel düşünme süreçleriyle ilgili yapılan araştırma ve projeleri takip edebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÜst biliş, Problem Çözme, Matematiksel Süreç Becerileri: İletişim, İlişkilendirme, Çıkarım, Görselleştirme; Mantıksal çıkarım becerilerinin geliştirilmesi; Cebirsel ve sayısal çıkarım becerilerinin geliştirilmesi; Kritik düşünme becerilerinin geliştirilmesi; Cebirsel ve grafiksel çıkarım becerilerinin geliştirilmesi; Geometrik çıkarım becerilerinin geliştirilmesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Üst biliş
2. Hafta Üst biliş
3. Hafta Problem Çözme
4. Hafta Problem Çözme
5. Hafta Matematiksel Süreç Becerileri: İletişim, İlişkilendirme, Çıkarım, Görselleştirme
6. Hafta Matematiksel Süreç Becerileri: İletişim, İlişkilendirme, Çıkarım, Görselleştirme
7. Hafta Mantıksal çıkarım becerileri
8. Hafta Vize
9. Hafta Mantıksal çıkarım becerileri
10. Hafta Cebirsel ve sayısal çıkarım becerileri; cebirsel ve grafiksel çıkarım becerileri
11. Hafta Cebirsel ve sayısal çıkarım becerileri; cebirsel ve grafiksel çıkarım becerileri
12. Hafta Kritik düşünme becerilerinin geliştirilmesi;
13. Hafta Geometrik çıkarım becerileri
14. Hafta Geometrik çıkarım becerileri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARIsoda, M & Katagiri, S. (2012). Mathematical Thinking: How to Develop it in the Classroom. Monographs on Lesson Study for Teaching Mathematics and Sciences: Volume 1

Matematiksel düşünme becerileri ile ilgili yapılan araştırmalar
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler13030
Sunum (Hazırlık dahil)236
Proje17070
Toplam İş Yükü288
Toplam İş Yükü / 309,6
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2          X
P3  X   X   X   X   X
P4          X
P5  X   X   X   X   X
P6  X   X   X   X   X
P7  X   X   X   X   X
P8  X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X
P10          X
P11          X
P12          X