Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Disiplinler arası uygulamaların önemi, disiplinler arası uygulamalarla ilgili geliştirilen modeller konularını kavrar. 2) Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik uygulamalarının her bir disiplinin diğer disiplinlerle ilişkisini karşılaştırır. 3) Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik uygulamalarının her bir disiplin içindeki yerine örnekler verir. 4) Disiplinler arası uygulamaların önemi sistemlerini açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Disiplinler arası uygulamaların önemi, bu uygulamalarla ilgili geliştirilen modeller, Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik uygulamalarının her bir disiplin içindeki yeri ve her bir disiplinin diğer disiplinlerle ilişkisi. Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarını içeren disiplinler arası uygulamalarla ilgili yapılan araştırmaların ve geliştirilen projelerin incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Disiplinler arası uygulamaların önemi
2. Hafta
Disiplinler arası uygulamaların önemi
3. Hafta
Disiplinler arası uygulamalarla ilgili geliştirilen modeller
4. Hafta
Disiplinler arası uygulamalarla ilgili geliştirilen modeller
5. Hafta
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik uygulamalarının her bir disiplin içindeki yeri
6. Hafta
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik uygulamalarının her bir disiplin içindeki yeri
7. Hafta
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik uygulamalarının her bir disiplinin diğer disiplinlerle ilişkisi
8. Hafta
Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarını içeren disiplinler arası uygulamalarla ilgili yapılan araştırmaların ve geliştirilen projelerin incelenmesi
9. Hafta
Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarını içeren disiplinler arası uygulamalarla ilgili yapılan araştırmaların ve geliştirilen projelerin incelenmesi
10. Hafta
Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarını içeren disiplinler arası uygulamalarla ilgili yapılan araştırmaların ve geliştirilen projelerin incelenmesi
Freeman, Richard. 2005. ?Does Globalization of the Scienti!c/ Engineering Workforce "reaten U.S. Economic Leadership?? NBER Working Paper No. 11457, National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA.
2007. ?"e Great Doubling: "e Challenge of the New Global Labor Market.? In Ending Poverty in America: How to Restore the American Dream, edited by John Edwards, Marion Crain, and Arne L. Kalleberg, 55?65. New York: New Press.
2009. ?What Does Global Expansion of Higher Education Mean for the US?? NBER Working Paper No. 14962, National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA.
Inside Higher Ed. 2011. ?U.S. Eases Immigration Rules for Foreign STEM Graduates.? Inside Higher Ed, May 13. http:// www.insidehighered.com/news/2011/05/13/qt/u_s_eases_ immigration_rules_for_foreign_stem_graduates.
Kerr, William R. 2008. ?!e Ethnic Composition of US Inventors.? Working Paper No. 08-006, Harvard Business School, Cambridge, MA.
Lynn, Leonard, and Hal Salzman. 2006. ?Collaborative Advantage.? Issues in Science and Technology Winter: 74?82.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
10
140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
2
20
40
Proje
1
60
60
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
10
2
20
Toplam İş Yükü
302
Toplam İş Yükü / 30
10,06
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ