Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİSİPLİNLER ARASI UYGULAMALAR:FEN,TEKNOLOJİ,MÜHENDİSLİK VE MATEMATİK EĞİTİMİ MTE732 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Disiplinler arası uygulamaların önemi, disiplinler arası uygulamalarla ilgili geliştirilen modeller konularını kavrar.
2) Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik uygulamalarının her bir disiplinin diğer disiplinlerle ilişkisini karşılaştırır.
3) Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik uygulamalarının her bir disiplin içindeki yerine örnekler verir.
4) Disiplinler arası uygulamaların önemi sistemlerini açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDisiplinler arası uygulamaların önemi, bu uygulamalarla ilgili geliştirilen modeller, Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik uygulamalarının her bir disiplin içindeki yeri ve her bir disiplinin diğer disiplinlerle ilişkisi. Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarını içeren disiplinler arası uygulamalarla ilgili yapılan araştırmaların ve geliştirilen projelerin incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Disiplinler arası uygulamaların önemi
2. Hafta Disiplinler arası uygulamaların önemi
3. Hafta Disiplinler arası uygulamalarla ilgili geliştirilen modeller
4. Hafta Disiplinler arası uygulamalarla ilgili geliştirilen modeller
5. Hafta Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik uygulamalarının her bir disiplin içindeki yeri
6. Hafta Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik uygulamalarının her bir disiplin içindeki yeri
7. Hafta Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik uygulamalarının her bir disiplinin diğer disiplinlerle ilişkisi
8. Hafta Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarını içeren disiplinler arası uygulamalarla ilgili yapılan araştırmaların ve geliştirilen projelerin incelenmesi
9. Hafta Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarını içeren disiplinler arası uygulamalarla ilgili yapılan araştırmaların ve geliştirilen projelerin incelenmesi
10. Hafta Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarını içeren disiplinler arası uygulamalarla ilgili yapılan araştırmaların ve geliştirilen projelerin incelenmesi
11. Hafta Genel Uygulamalar
12. Hafta Genel Uygulamalar
13. Hafta Genel Tekrar
14. Hafta Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSuccessful K-12 STEM Education, 2011

?Structural Disequilibria in Biomedical Research.?
Science 321 (5889): 644?645. - 2008

?The Real Technology Challenge.? Change:
Magazine of Higher Learning July/August, 9?13. ? 2007

Science, Technology, Engineering, & Mathematics (STEM) Education ? 2015

Freeman, Richard. 2005. ?Does Globalization of the Scienti!c/
Engineering Workforce "reaten U.S. Economic Leadership??
NBER Working Paper No. 11457, National Bureau of
Economic Research, Cambridge, MA.

2007. ?"e Great Doubling: "e Challenge of the New
Global Labor Market.? In Ending Poverty in America: How
to Restore the American Dream, edited by John Edwards,
Marion Crain, and Arne L. Kalleberg, 55?65. New York:
New Press.

2009. ?What Does Global Expansion of Higher Education
Mean for the US?? NBER Working Paper No. 14962,
National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA.

Inside Higher Ed. 2011. ?U.S. Eases Immigration Rules for
Foreign STEM Graduates.? Inside Higher Ed, May 13. http://
www.insidehighered.com/news/2011/05/13/qt/u_s_eases_
immigration_rules_for_foreign_stem_graduates.

Kerr, William R. 2008. ?!e Ethnic Composition of US Inventors.?
Working Paper No. 08-006, Harvard Business School,
Cambridge, MA.

Lynn, Leonard, and Hal Salzman. 2006. ?Collaborative Advantage.?
Issues in Science and Technology Winter: 74?82.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler22040
Proje16060
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma10220
Toplam İş Yükü302
Toplam İş Yükü / 3010,06
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4  X   X   X   X
P5  X   X   X   X
P6  X   X   X   X
P7  X   X   X   X
P8  X   X   X   X
P9  X   X   X   X
P10  X   X   X   X
P11  X   X   X   X
P12  X   X   X   X