Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI MTE730 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Müfredat odağı, temel öğrenmenin, bilgi, beceri ve tutumların sınıflandırılması konularını kavrar.
2) Matematiksel süreç becerileri ve matematiğin doğası mantığı kavrar.
3) Müfredat programının tasarımı ve yapısına örnekler verir.
4) Matematik müfredat programının diğer programlarla karşılaştırılması sistemlerini açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMüfredat Odağı; Temel Öğrenmenin, Bilgi, Beceri ve Tutumların Sınıflandırılması; Müfredatın Diğer Öğrenme Alanları ile İlişkilendirilmesi; 5-8. Sınıf Matematik Dersinin Kavramsal Yapısı; Matematiksel Süreç Becerileri; Matematiğin Doğası; Öğrenme ve Öğretme İçerikleri; Sorgulayıcı Öğrenme ve Proje Tabanlı Öğrenme; Ölçme Değerlendirme; Müfredat Programının Tasarımı ve Yapısı; Matematik Müfredat Programının Diğer Programlarla Karşılaştırılması
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Müfredat Odağı
2. Hafta Temel Öğrenmenin, Bilgi, Beceri ve Tutumların Sınıflandırılması
3. Hafta Müfredatın Diğer Öğrenme Alanları ile İlişkilendirilmesi
4. Hafta Müfredatın Diğer Öğrenme Alanları ile İlişkilendirilmesi
5. Hafta Sınıf Matematik Dersinin Kavramsal Yapısı
6. Hafta Matematiksel Süreç Becerileri
7. Hafta Matematiğin Doğası
8. Hafta Öğrenme ve Öğretme İçerikleri
9. Hafta Sorgulayıcı Öğrenme ve Proje Tabanlı Öğrenme
10. Hafta Sorgulayıcı Öğrenme ve Proje Tabanlı Öğrenme
11. Hafta Ölçme Değerlendirme
12. Hafta Müfredat Programının Tasarımı ve Yapısı
13. Hafta Matematik Müfredat Programının Diğer Programlarla Karşılaştırılması
14. Hafta Matematik Müfredat Programının Diğer Programlarla Karşılaştırılması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBöke, C. H. (2002). Türkiye ve İngiltere?deki ilköğretim matematik programlarının
karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek
lisans Tezi.

California Common Core State Standards; Mathematics (2013).
?Common Core State Standards Initiative?. (CCSS). 2013. [Online]:
http://www.corestandards.org/

Common Core State Standards for Mathematics (CCSSM).(2010). [Online]:
http://www.corestandards.org/assets/CCSSI_Math%20Standards.pdf

Çoban, A. (2011). Amerika Birleşik Devletleri İngiltere ve Türkiye ilköğretim
matematik programlarının karşılaştırılması, Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler
Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.

Demirel, Ö. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim, Ankara: Pegem Yayınları.

Duygu, N. (2013). İlköğretim matematik öğretim programlarının incelenmesi:
uluslararası bir karşılaştırma, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.

Eurybase The Information Database on Education Systems in Europe The Education
System İn England.
Web:http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/eurybase_full_reports/
UN_EN.pdf

INCA Summary Profile ? Education in England (2006, Jul 10). International Review of
Curriculum and Assessment Frameworks (INCA). Web: http://www.inca.org.uk/englandsystem-
mainstream.html

Kaytan, E. (2007). Türkiye, Singapur ve İngiltere İlköğretim Matematik Öğretim
Programlarının Karşılaştırılması, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,
Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.

Mathematics: The National Curriculum for England: Key Stages 1-4 (1999).
Qualifications and Curriculum Authority.Web: http://www.nc.uk.net

Mathematic Syllabus Primary. (2007). Curriculum Planning and Development Division
Ministry of Education. Singapore.

MEB (2013). Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı. MEB Talim Terbiye Kurulu
Başkanlığı.25

MEB (2009). Matematik 6-8. Sınıf Öğretim Programı. MEB Talim Terbiye Kurulu
Başkanlığı.

Ministry of Education Sıngapore (MOE), (2012). Education in Singapore. [Online]:
http://www.moe.gov.sg/about/files/moe-corporate-brochure.pdf
Nebraska Mathematics Standarts (2010).
www.education.ne.gov

Özkan, A.E. (2006). Türkiye, Belçika (Flaman) ve Singapur Matematik Öğretim
Programları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe
Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.

Singapore Examination & Assessment Board. (2007). Web:http://www.seab.gov.sg
http://www.homestaysingapore.com/en/study_singapore/education_system.htm

Yeni Öğretim Programlarını İnceleme ve Değerlendirme Raporu (2005).
http://www.erg.sabanciuniv.edu/
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Toplam(%)0
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)0
Finalin Başarıya Oranı(%)100
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler22040
Dönem Projesi Araştırması16060
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma10220
Toplam İş Yükü302
Toplam İş Yükü / 3010,06
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4  X   X   X   X
P5  X   X   X   X
P6  X   X   X   X
P7  X   X   X   X
P8  X   X   X   X
P9  X   X   X   X
P10  X   X   X   X
P11  X   X   X   X
P12  X   X   X   X