Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Müfredat odağı, temel öğrenmenin, bilgi, beceri ve tutumların sınıflandırılması konularını kavrar. 2) Matematiksel süreç becerileri ve matematiğin doğası mantığı kavrar. 3) Müfredat programının tasarımı ve yapısına örnekler verir. 4) Matematik müfredat programının diğer programlarla karşılaştırılması sistemlerini açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Müfredat Odağı; Temel Öğrenmenin, Bilgi, Beceri ve Tutumların Sınıflandırılması; Müfredatın Diğer Öğrenme Alanları ile İlişkilendirilmesi; 5-8. Sınıf Matematik Dersinin Kavramsal Yapısı; Matematiksel Süreç Becerileri; Matematiğin Doğası; Öğrenme ve Öğretme İçerikleri; Sorgulayıcı Öğrenme ve Proje Tabanlı Öğrenme; Ölçme Değerlendirme; Müfredat Programının Tasarımı ve Yapısı; Matematik Müfredat Programının Diğer Programlarla Karşılaştırılması
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Müfredat Odağı
2. Hafta
Temel Öğrenmenin, Bilgi, Beceri ve Tutumların Sınıflandırılması
3. Hafta
Müfredatın Diğer Öğrenme Alanları ile İlişkilendirilmesi
4. Hafta
Müfredatın Diğer Öğrenme Alanları ile İlişkilendirilmesi
5. Hafta
Sınıf Matematik Dersinin Kavramsal Yapısı
6. Hafta
Matematiksel Süreç Becerileri
7. Hafta
Matematiğin Doğası
8. Hafta
Öğrenme ve Öğretme İçerikleri
9. Hafta
Sorgulayıcı Öğrenme ve Proje Tabanlı Öğrenme
10. Hafta
Sorgulayıcı Öğrenme ve Proje Tabanlı Öğrenme
11. Hafta
Ölçme Değerlendirme
12. Hafta
Müfredat Programının Tasarımı ve Yapısı
13. Hafta
Matematik Müfredat Programının Diğer Programlarla Karşılaştırılması
14. Hafta
Matematik Müfredat Programının Diğer Programlarla Karşılaştırılması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Böke, C. H. (2002). Türkiye ve İngiltere?deki ilköğretim matematik programlarının karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi.
California Common Core State Standards; Mathematics (2013). ?Common Core State Standards Initiative?. (CCSS). 2013. [Online]: http://www.corestandards.org/
Common Core State Standards for Mathematics (CCSSM).(2010). [Online]: http://www.corestandards.org/assets/CCSSI_Math%20Standards.pdf
Çoban, A. (2011). Amerika Birleşik Devletleri İngiltere ve Türkiye ilköğretim matematik programlarının karşılaştırılması, Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Demirel, Ö. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim, Ankara: Pegem Yayınları.
Duygu, N. (2013). İlköğretim matematik öğretim programlarının incelenmesi: uluslararası bir karşılaştırma, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Eurybase The Information Database on Education Systems in Europe The Education System İn England. Web:http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/eurybase_full_reports/ UN_EN.pdf
INCA Summary Profile ? Education in England (2006, Jul 10). International Review of Curriculum and Assessment Frameworks (INCA). Web: http://www.inca.org.uk/englandsystem- mainstream.html
Kaytan, E. (2007). Türkiye, Singapur ve İngiltere İlköğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Mathematics: The National Curriculum for England: Key Stages 1-4 (1999). Qualifications and Curriculum Authority.Web: http://www.nc.uk.net
Mathematic Syllabus Primary. (2007). Curriculum Planning and Development Division Ministry of Education. Singapore.
MEB (2013). Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı. MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.25
MEB (2009). Matematik 6-8. Sınıf Öğretim Programı. MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
Ministry of Education Sıngapore (MOE), (2012). Education in Singapore. [Online]: http://www.moe.gov.sg/about/files/moe-corporate-brochure.pdf Nebraska Mathematics Standarts (2010). www.education.ne.gov
Özkan, A.E. (2006). Türkiye, Belçika (Flaman) ve Singapur Matematik Öğretim Programları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.