Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik eğitiminde teknoloji kullanımının önemini açıklayabilecek. 2) Dinamik matematik yazılımlarını kullanabilecek. 3) Dinamik geometri yazılımlarını kullanabilecek. 4) Bilgisayar cebiri sistemlerini kullanabilecek. 5) Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına ilişkin yapılan çalışmaları analiz edebilecek. 6) Farklı problem durumlarına ilişkin, yazılımlar kullanarak etkinlikler oluşturabilecek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Matematik eğitiminde teknoloji ve yazılım kullanımının önemi; dinamik Matematik yazılımları, dinamik Geometri yazılımları, Bilgisayar cebir sistemleri; Matematik eğitiminde teknoloji uygulamalarına yönelik bilimsel çalışmaları araştırma ve inceleme; Matematik eğitiminde kullanılan yazılımlarla etkinlik geliştirme/ tasarlama, geliştirilen etkinlikleri uygulama.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Matematik eğitiminin önemi
2. Hafta
Matematik eğitiminde teknoloji ve yazılım kullanmanın önemi
3. Hafta
Dinamik matematik yazılımları
4. Hafta
Dinamik matematik yazılımları
5. Hafta
Geometri yazılımları
6. Hafta
Geometri yazılımları
7. Hafta
Bilgisayar cebiri sistemleri
8. Hafta
Bilgisayar cebiri sistemleri
9. Hafta
Web teknolojileri
10. Hafta
Web teknolojileri
11. Hafta
Matematik eğitiminde teknoloji uygulamalarına yönelik alan çalışmalarının incelenmesi
12. Hafta
Matematik eğitiminde teknoloji uygulamalarına yönelik alan çalışmalarının analizi
13. Hafta
Dönem sonu alan araştırması
14. Hafta
Dönem sonu alan araştırması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Graf, K.-D, Malara, N.A., Zehavi, N., Ziegenbalg, J. (1994) (Eds). Technology in the Service of the Mathematics Curriculum. Berlin: Frei Universitat Berlin.
Howson, A.G. & Kahane, J.P. (1986) (Eds). The Infuence of Computers and Informatics on Mathematics and its Teaching ICMI Study Series, Cambridge: Cambridge Uni. Press.
Kaput, J. J. (1992). Technology and mathematics education. In: D.A. Grouws (ed). Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning (pp: 515-556), NCTM Pub., Reston, VA.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Diğer,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Toplam(%)
0
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
0
Finalin Başarıya Oranı(%)
100
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
10
140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
13
2
26
Proje
1
30
30
Uygulama
2
20
40
Toplam İş Yükü
278
Toplam İş Yükü / 30
9,26
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ