Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL TEKNOLOJİ UYGULAMALARI MTE725 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik eğitiminde teknoloji kullanımının önemini açıklayabilecek.
2) Dinamik matematik yazılımlarını kullanabilecek.
3) Dinamik geometri yazılımlarını kullanabilecek.
4) Bilgisayar cebiri sistemlerini kullanabilecek.
5) Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına ilişkin yapılan çalışmaları analiz edebilecek.
6) Farklı problem durumlarına ilişkin, yazılımlar kullanarak etkinlikler oluşturabilecek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMatematik eğitiminde teknoloji ve yazılım kullanımının önemi; dinamik Matematik yazılımları, dinamik Geometri yazılımları, Bilgisayar cebir sistemleri; Matematik eğitiminde teknoloji uygulamalarına yönelik bilimsel çalışmaları araştırma ve inceleme; Matematik eğitiminde kullanılan yazılımlarla etkinlik geliştirme/ tasarlama, geliştirilen etkinlikleri uygulama.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematik eğitiminin önemi
2. Hafta Matematik eğitiminde teknoloji ve yazılım kullanmanın önemi
3. Hafta Dinamik matematik yazılımları
4. Hafta Dinamik matematik yazılımları
5. Hafta Geometri yazılımları
6. Hafta Geometri yazılımları
7. Hafta Bilgisayar cebiri sistemleri
8. Hafta Bilgisayar cebiri sistemleri
9. Hafta Web teknolojileri
10. Hafta Web teknolojileri
11. Hafta Matematik eğitiminde teknoloji uygulamalarına yönelik alan çalışmalarının incelenmesi
12. Hafta Matematik eğitiminde teknoloji uygulamalarına yönelik alan çalışmalarının analizi
13. Hafta Dönem sonu alan araştırması
14. Hafta Dönem sonu alan araştırması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGraf, K.-D, Malara, N.A., Zehavi, N., Ziegenbalg, J. (1994) (Eds). Technology in the Service of the Mathematics Curriculum. Berlin: Frei Universitat Berlin.

Howson, A.G. & Kahane, J.P. (1986) (Eds). The Infuence of Computers and Informatics on Mathematics and its Teaching ICMI Study Series, Cambridge: Cambridge Uni. Press.

Kaput, J. J. (1992). Technology and mathematics education. In: D.A. Grouws (ed). Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning (pp: 515-556), NCTM Pub., Reston, VA.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Diğer,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Toplam(%)0
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)0
Finalin Başarıya Oranı(%)100
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)13226
Proje13030
Uygulama22040
Toplam İş Yükü278
Toplam İş Yükü / 309,26
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X   X
P6        X   X   X
P7        X   X   X
P8        X   X   X
P9        X   X   X
P10        X   X   X
P11        X   X   X
P12        X   X   X