DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel işletme fonksiyonlarını ve onların nasıl ilişkilendiği tanımlayabileceklerdir. 2) Bilgi sistemlerinin ve iş süreçlerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir. 3) Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirir. 4) İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarına hakim olur.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Ders, öğrencilerin, kurumların işleyişinde verimliliğin sağlanması için büyük önem taşıyan ve kurumların bütün faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan Kurumsal Kaynak Planlaması süreci hakkında yetkin bir birey olmalarını amaçlamaktadır. Bu amaçla ders, Kurumsal Kaynak Planlamasının gelişimi ve önemini öğrencilere tanıtır ve öğrencilerin dönem sonunda KKP'nda kullanılan sistem ve araçlara hakim olmasını sağlar. KKP'nın başta Endüstri 4.0 olmak üzere güncel gelişmelerle bütünleşmesi incelenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kurumsal Kaynak Yönetimi Kavramı | 2. Hafta | Yazılım Tasarımı, Süreç Analizi ve İş Süreçleri Modeli Notasyonu (BPMN) | 3. Hafta | İlişkisel Veritabanı (RDBM) Tasarımı | 4. Hafta | Kullanıcı Arayüzü Tasarımı (Mockup ve Wireframe) | 5. Hafta | Yazılım Tasarımı Uygulamaları - I | 6. Hafta | Yazılım Tasarımı Uygulamaları - II | 7. Hafta | Yazılım Tasarımı Uygulamaları - III | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Kurumsal Kaynak Yönetimi Alan Uzmanlığı - İnsan Kaynakları İş Süreçleri | 10. Hafta | Kurumsal Kaynak Yönetimi Alan Uzmanlığı - Finans İş Süreçleri | 11. Hafta | Kurumsal Kaynak Yönetimi Alan Uzmanlığı - Lojistik İş Süreçleri | 12. Hafta | Bilişim alanında KKY proje yönetimi ve ürünleşme | 13. Hafta | Örnek Proje Uygulaması | 14. Hafta | Örnek Proje Uygulaması |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Real-Life BPMN (4th Edition) - Bernd Rücker, Jakob Freund Relational Database Design Clearly Explained (2nd Edition) - Jan L. Harrington Introduction to User Interface Design Through Wireframes - Balsamiq |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme, Uygulama Kullanımı |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Mini-Sınav | 4 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 5 | 10 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 5 | 10 | Kısa Sınavlar | 2 | 1 | 2 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |