DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kavramsal prototipler aracılığıyla öğrenme becerisi kazanır. 2) Tasarım düşünce sisteminin ilkelerini bilir. 3) Olgu ve olaylara farklı bakış açıları geliştirir. 4) Tasarım ilkelerini bilgi teknolojileri alanında uygulayabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Dersin amacı, öğrencilere tasarım ve yenilik kavramlarını ve aralarındaki ilişkiyi öğretmektir. Öğrenciler, dönem sonunda karşılaştıkları durumlara yenilikçi yaklaşmayı öğrenir ve yenilikçi fikirlerini çıktıya dönüştürmek için gerekli olan tasarım becerilerini elde eder. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tasarım Fikrinin Araştırma Süreci | 2. Hafta | Tasarım Fikri: Bilgi Teknolojilerinin Gelişimi için Etkili bir Kavram mı? | 3. Hafta | Yöneticiler ve Tasarımcılar için Birleştirilmiş Yenilik Süreci Modeli | 4. Hafta | Estetik ve Yaratıcı Tasarımla Ürün Farklılaştırma | 5. Hafta | Takım Çalışmasına Dayalı Tasarım Modelleri | 6. Hafta | Tasarım Sürecinde Teori ve Uygulamanın Birlikte Evrimi | 7. Hafta | Yenilik ve Kültür | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Zaman Kısıtı Altında Prototiplerin Etkililiği | 10. Hafta | Gerçek Zamanlı Tasarım Analizi | 11. Hafta | Zaman ve Mesafeler Arası Dijital Tasarımlar | 12. Hafta | Tasarımın İş Süreci Modellemeye Katkıları | 13. Hafta | Gelecek Nesil Tasarım Düşüncesine Doğru | 14. Hafta | Öğrenci ödev sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Meinel, C. ve Leifer, L. (2011). Design Thinking. New York: Springer. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 1 | 1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 10 | 10 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlar | 1 | 1 | 1 | Toplam İş Yükü | | | 157 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,23 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |