DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 8 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Nurcan Alkış Bayhan Doktor Öğretim Üyesi Murat Tahir Çaldağ
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İyi bir C ++ programı oluşturmak için gerekli olan temel programlama kavramlarını ve metodolojilerini öğrenirler. 2) C ++ gibi yüksek seviyeli bir dilin avantajlarını, programlama sürecini ve derleme sürecini tanımlarlar. 3) C ++ 'ın temel öğelerini kullanarak programları tasarlarlar, uygularlar, hatalarını ayıklarlar ve test ederler
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu derste öğrencilere C++ dilinin temelleri hakkında bilgi verilmekte, C++ dilinin sahip olduğu kütüphaneler tanıtılmaktadır. Bu dersin amacı, herhangi bir problemin çözümü için gerekli ilke ve evreleri kavrayarak algoritmik düşünce tarzını benimseyebilmektir. Sahip olunun bu algoritmik düşünce tarzı ile problemler için geliştirilen çözümleri, gerektiğinde temel programlama yapılarını kullanarak akış diyagramları üzerinde gösterebilmek ve öğretim için kullanılan programlama dili üzerinde kodlayabilmektir.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse giriş/tanıtım | 2. Hafta | C++ Temelleri /Programlama kavramları | 3. Hafta | Temel veri türleri ve değişkenler | 4. Hafta | Karar verme: if, if-else yapısı, switch deyimi | 5. Hafta | Karar verme: if, if-else yapısı, switch deyimi | 6. Hafta | Döngü işlemleri: for, while, do-while | 7. Hafta | Diziler (Array) | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Fonksiyonlar | 10. Hafta | Fonksiyonlar: rekursif fonksiyonlar | 11. Hafta | İşaretçiler | 12. Hafta | Stringler | 13. Hafta | Nesne tabanlı programlamaya giriş: struct- class yapıları | 14. Hafta | Değerlendirme & Kapanış |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders Notları C++ How to Program, H. M. Deitel C++ ile programlama, Yalçın Özkan
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Mini-Sınav | 2 | 20 | Toplam(%) | | 55 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 55 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 45 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 20 | 40 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Kısa Sınavlar | 2 | 3 | 6 | Toplam İş Yükü | | | 226 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 7,53 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 8 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |