DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ekonomik büyümenin belirleyicilerini tanımlar. 2) Bazı ülkelerin neden diğer ülkelerden daha hızlı büyüdüğünü teorik model kurarak açıklar. 3) İçsel ve dışsal büyüme modellerinin özelliklerini karşılaştırır. 4) Modellerin durağan denge ve geçiş analizlerini matematiksel ve grafiksel olarak analiz eder. 5) Alan ile ilgili bir soruya cevap vermek için hangi modeli kullanacağına karar verir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | EKON205,EKON214, EKON207,EKON216 |
DERS TANIMI | Bu derste ekonomik büyümenin ampirik gözlemleri ekonomik teori ile analiz edilmekte ve şu sorulara cevap aranmaktadır: Neden bazı ülkelerde kişi başına çıktı diğer ülkelerden daha hızlı büyüyor? Yaşam standartları, ülkeler ve bölgeler arasında neden bu kadar farklılık gösteriyor? Neden bazı ülkeler diğerlerinden 50 kat daha zengindir? Kişi başına büyüme oranları neden uzun dönemlerde farklılık gösteriyor? Büyümenin sınırları nelerdir? |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, Derse İlişkin Genel Bilgiler | 2. Hafta | Farklı büyüme teorileri neleri konu edinir? | 3. Hafta | Solow modeli | 4. Hafta | Solow modeli | 5. Hafta | Neoklasik büyüme modelinin beşeri sermaye ile genişletilmesi ve uygulamaları | 6. Hafta | Neoklasik büyüme modelinin uygulamaları | 7. Hafta | Soru çözümü | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | İçsel büyüme ve AK modeli | 10. Hafta | İçsel büyüme ve Arrow, Lucas modelleri | 11. Hafta | İçsel büyüme ve Romer modeli | 12. Hafta | İçsel büyüme ve Jones?un katkıları | 13. Hafta | Nüfus, doğal kaynaklar ve büyüme | 14. Hafta | Değerlendirme ve soru çözümü |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Jones, C. I. & Vollrath, D. (2021). İktisadi Büyümeye Giriş. 3. Baskıdan çeviri, Sanlı Ateş ve İsmail Tuncer (çevirenler), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 141 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |