DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Zeynep Kantur Öğretim Görevlisi Özlem Aytaç
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Makroekonomik analizde kullanılan matematiksel araçları tanımlar. 2) Çeşitli ekonomik ajanların karar verme davranışlarını optimizasyon problemleri kullanarak formüle eder. 3) Tüketim ve tasarruf davranışlarını teorik olarak açıklar. 4) Para ve maliye politikalarının ekonomik bireyler üzerine etkisini inceler. 5) Alanla ilgili verileri öğrenilen makroekonomik teoriler ile ilişkilendirir. 6) Öğrenilen bilgileri yaşam boyu karar verme sürecinde kullanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Ekonomiye Giriş I, Ekonomiye Giriş II |
DERS TANIMI | Bu ders, orta düzey bir makroekonomi dizisinin ilk bölümüdür. Temel iş döngüsü modelleri çerçevesinde, talep tarafı dengesi ve IS / LM modelleri ve malive para politikasının etkinliği incelenecektir. Optimizasyon teknikleri kullanarak ekonomide tüketim, tasarruf, emek arzı, yatırım, emek talebi gibi seçim problemlerini öğretmeyi hedeflemektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Genel Makro iktisat Kavramları | 2. Hafta | Kapalı Ekonomı IS-LM Modeli | 3. Hafta | Kapalı Ekonomı IS-LM Modeli | 4. Hafta | Optimizasyon ve Kısıtlı Optimizasyon | 5. Hafta | Tüketim-Emek Arzı Kararı | 6. Hafta | Dinamik Tüketim-Tasarruf Modeli | 7. Hafta | Çok Dönemli Tüketim-Tasarruf Modeli ; Tüketim Teorileri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Üretim olmayan Ekonomide Denge | 10. Hafta | Üretim, EmekTalebi,Yatırım ve Emek Arzı | 11. Hafta | MaliyePolitikası ; Ricardian Denklik | 12. Hafta | Para; Para Politikası | 13. Hafta | Dengede Verimlilik | 14. Hafta | Neoklasik Model(RBC Modeli) |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Macroeconomics, Matthias Doepke, Andreas Lehnert and Andrew Sellgren (DLS). Link: http://faculty.wcas.northwestern.edu/~mdo738/book.htm Macroeconomics by Robert J. Barro (5th edition, MIT press) |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Mini-Sınav | 2 | 25 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 10 | 20 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 2 | 4 | Toplam İş Yükü | | | 155 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,16 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |