Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kullanılan öğretim programlarını değerlendirebilecek. 2) Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi için program tasarlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Türkçenin yabancı dili olarak öğretiminde günümüze kadar kullanılmış olan programların ve ders kitaplarının incelenerek; bu doğrultuda yeni bir program oluşturmak maksadıyla program oluşturma süreç ve ögelerinin tartışılması. Program geliştirme sürecinde kullanılabilecek kuramların ele alınması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtımı, amaç ve kapsamı
2. Hafta
Program geliştirme süreci ve ögeleri
3. Hafta
Program geliştirme süreci ve ögeleri
4. Hafta
Program geliştirme süreci ve ögeleri
5. Hafta
Program geliştirme süreci ve ögeleri
6. Hafta
Program geliştirme süreci ve ögeleri
7. Hafta
Program geliştirme süreci ve ögeleri
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Türkçe öğretiminde program geliştirme çalışmaları
10. Hafta
Türkçe öğretiminde program geliştirme çalışmaları
11. Hafta
Türkçe öğretiminde program geliştirme çalışmaları
12. Hafta
Türkçe öğretiminde program geliştirme çalışmaları
13. Hafta
Türkçe öğretiminde program geliştirme çalışmaları
14. Hafta
Türkçe öğretiminde program geliştirme çalışmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Barın, E. (1992). Yabancılara Türkçe öğretiminde bir metod denemesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara. Barın, E. (1998). Grameri Türkçe olan topluluklara Türkiye Türkçesinin öğretimi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara. Barın, E. (2004). Yabancılara Türkçe öğretiminde ilkeler. Türkiyat araştırmaları, 1, 19-30. Counsil For Cultural Comission.(2001) Common european framework of reference for language, learning, teaching, assesment. Cambridge: Cambridge University Press. Güzel, A. (1987). Orta Avrupa?ya göçen Türk iş gücü ve Türk çocuklarının eğitim meselesi. Türkoloji Çalışmaları ve Federal Almanya?daki Türk Çocuklarının Eğitim-Kültür Problemleri Sempozyumu (s.95?105), Ankara: Hacettepe Üniversitesi. Johnson, K. (2001). An introduction to foreign language learning and teaching. Essex: Longman. Kechriotis Arslan, C. ve Erdem, B. (2011). Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin eğilimleri ve ders planlama süreci. III. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 593?600). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Köse, D. (2005). Avrupa Konseyi yabancı diller ortak başvuru metnine uygun Türkçe öğretiminin başarıya ve tutuma etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara. Özbay, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü Basımevi. Özbay, M. (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. (2. baskı). Ankara: Öncü Basımevi. Tokdemir, A. (1997). Dil edinimi ve yabancı dil. İstanbul: Sam Yayınları. 88. Yüce, S. (2005). İletişim ve dil: yöntemler, Avrupa dil portföyü Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi. Journal of Language and Linguistic Studies, 1(1). 81-88.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
25
Uygulama/Pratik
1
25
Proje
1
25
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
1
25
25
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Makale Sunuşu
2
25
50
Makale İnceleme
10
13
130
Toplam İş Yükü
208
Toplam İş Yükü / 30
6,93
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ