Program Yeterlilikleri (Kazanımları)
- Alanındaki bilgi birikimine katkıda bulunmak ve mevcut sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
- Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
- Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme, izleyebilme ve yeniliklere açık olma
- Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
- Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme
- Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususları göz önünde bulundurabilme ve iletişim uygulamalarını gerçekleştirebilme
- Türk eğitim sistemini, eğitim-öğretim ortamını tanıma ve bunlarla ilgili kuram ve uygulamaya hakim olma
- Çağdaş Türkçe öğretim metod, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma
- Türkçe Eğitimi alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
- Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunları tanımlama, analiz etme, araştırma yapma ve bunları yazılı olarak ifade etme
- Türkçeyi düzgün ve akıcı bir şekilde konuşabilme, resmi ve gayrı resmi ortamlarda sunum yapabilme
- İlköğretim 5, 6, 7, 8. sınıf öğrencilerine, yabancılara, iki dillilere ve Türk soylulara Türkçe öğretebilme
- Sanatsal ve kültürel yeterlilikleriyle roman, hikaye, şiir, senaryo, makale, deneme gibi farklı yazınsal ve bilgilendirici türde ürünler yaratabilme
- Alan ile ilgili kongre, sempozyum ve toplantılara katılma. Alanı ile ilgili bilimsel yayınları takip edebilme.
- Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme
- Farklı yaş ve özellikteki grupların dil edinme ve öğrenme özelliklerinin farkında olma ve dil öğretim yöntem ve tekniklerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilme
- Türkçe Öğretimi programı geliştirme ve değerlendirme
- Farklı kültürleri ve bunlara bağlı edebi ürünleri tanıma
|