Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yurt dışında yapılan Türkçe öğretimi çalışmalarını değerlendirebilecek 2) Yurt dışında yazılmış Türkçe öğretimi kitaplarını değerlendirebilecek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Yurt dışındaki üniversiteler, Türkoloji merkezleri ve diğer kurumlarda Türkçenin ana dili ya da yabancı dil olarak öğretimi. Bu bağlamda çalışmış Türkologların eserlerinin incelenmesi. Günümüzdeki çalışmaların değerlendirilmesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtımı, amaç ve kapsamı
2. Hafta
Ortadoğuda Türkçe öğretimi çalışmaları
3. Hafta
Ortadoğuda Türkçe öğretimi çalışmaları
4. Hafta
Ortadoğuda Türkçe öğretimi çalışmaları
5. Hafta
Balkanlarda Türkçe öğretimi çalışmaları
6. Hafta
Balkanlarda Türkçe öğretimi çalışmaları
7. Hafta
Balkanlarda Türkçe öğretimi çalışmaları
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Avrupa'da Türkçe öğretimi çalışmaları
10. Hafta
Avrupa'da Türkçe öğretimi çalışmaları
11. Hafta
Avrupa'da Türkçe öğretimi çalışmaları
12. Hafta
Avrupa'da Türkçe öğretimi çalışmaları
13. Hafta
Amerika'da Türkçe öğretimi çalışmaları
14. Hafta
Amerika'da Türkçe öğretimi çalışmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Topbaş, E. ve Baran, H. S. (2010). Türk Dünyası Coğrafyasında Yer Alan Ülkeler Arasındaki Kültürel İlişkilerin Güçlendirilmesinde Eğitim Kurumlarının Rolü. Journal of Azerbaijani Studies, 3, 252?268. http://www.yee.org.tr/turkiye/tr/anasayfa www.yee.org.tr/tr/turkceegitimbirimi Göçer, A. ve Moğul, S. (2011). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi İle İlgili Çalışmalara Genel Bir Bakış. Turkish Studies, 6/3, 797-810. Biçer, N. (2012). Hunlardan Günümüze Yabancılara Türkçe Öğretimi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1/4, 107-133. Dolunay, S. K. (2007). ?Türkiye ve Dünyadaki Türkçe Öğretim Merkezleri ve Türkoloji Bölümleri Üzerine Bir Değerlendirme?. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı 2. Cilt (s. 286-292). Denizli: Pamukkale Üniversitesi. Bakır, S. (2014). Türkiye?deki Yabancılara Türkçe Öğretim Merkezleri ve Atatürk Üniversitesi Dil Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (DİLMER). A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi (TAED), 51, 435-456. Bal, İ. (2002). The Turkish Model and Turkic Republics. Ruysdael, S (Ed). New Trends in Turkish Foreign Affairs: Bridges And Boundaries. New England: Writers Club Pres. Altun, M. (2015). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sertifika Programları. Ocak 18, 2015 tarihinde http://www.dilbilimi.net/yabanci_dil_olarak_turkcenin_ogretimi_arastirmalari.htm#egiticilerin_egitimi adresinden alınmıştır. Arslan, M. (2012). Tarihi Süreçte Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi-Öğrenimi Çalışmaları. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 9/2, 167-188.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
15
Uygulama/Pratik
1
15
Kitap Sunuşu
1
15
Makale Sunuşu
1
15
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
3
30
90
Literatür taraması
5
15
75
Toplam İş Yükü
183
Toplam İş Yükü / 30
6,1
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ