Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Özel amaçlı dil öğretimi konusunu değerlendirebilecek 2) Dil öğretimi ve dil değişkelerini yorumlayabilecek 3) Farklı meslek gruplarına Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi sırasında hangi uygulamaların yapılacağını belirleyebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Farklı meslek gruplarında (doktor, avukat, işçi, esnaf, çiftçi) Türkçe kullanımının çeşitli örneklerle ortaya konması, bu dil değişkelerinin toplumdilbilim, edimbilim, anlambilim gibi yönlerden değerlendirilmesi ve Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen bireylere nasıl kazandırılabileceğinin araştırılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtımı, amaç ve kapsamı
2. Hafta
Meslek dili
3. Hafta
Meslek dili
4. Hafta
Meslek dili
5. Hafta
Meslek dili olarak Türkçe
6. Hafta
Meslek dili olarak Türkçe
7. Hafta
Meslek dili olarak Türkçe
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Meslek terminolojileri
10. Hafta
Meslek terminolojileri
11. Hafta
Meslek terminolojileri
12. Hafta
Uygulamalar
13. Hafta
Uygulamalar
14. Hafta
Uygulamalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Açık F. (2008). Türkiye?de Yabancılara Türkçe Öğretilirken Karşılaşılan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, KKTC. Alyılmaz, C. (2010). Türkçe Öğretiminin Sorunları. Turkish Studies, 5/3, 728-749. ----- (2013) Yükseköğretimin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma Projesi Raporu, Kalkınma Araştırmaları Merkezi. Kara M. (2010). Gazi Üniversitesi TÖMER Öğrencilerinin Türkçe Öğrenirken Karşılaştıkları Sorunlar ve Bunların Çözümüne Yönelik Öneriler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8 (3), 661-696.Karababa, C. Z. (2009). Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Ve Karşılaşılan Sorunlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 42 (2) , 265-277. Köse, D. (2004). Yabancı Dil Öğretiminde Ortak Ölçütler ve TÖMER. Dil Dergisi, 24-34. Mavaşoğlu, M., Tüm, G. (2010). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Çukurova Üniversitesinin Uygulamaları, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. turkoloji.cu.edu.tr adresinden erişim tarihi: 28/02/2016. Özbay, M. (2011). Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü Kitap.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Proje
1
50
Kitap Sunuşu
1
25
Makale Sunuşu
1
25
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
12
3
36
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Proje
1
50
50
Konu Araştırma
1
35
35
Makale Sunuşu
1
50
50
Toplam İş Yükü
189
Toplam İş Yükü / 30
6,3
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ