At the end of this course, the students; 1) Evaluate language teaching for specific purposes 2) Comment on language teaching and language codes 3) Determine which practices should be done in teaching Turkish to people from different professions.
MODE OF DELIVERY
Face to face
PRE-REQUISITES OF THE COURSE
No
RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENT
None
COURSE DEFINITION
Revealing the usage of Turkish in different professions (doctor, lawyer, worker, craft, farmer etc.) by different examples; evaluating this language variation in terms of sociolinguistics, pragmatics and semantics and researching how to train people who are learning Turkish as a foreign language.
COURSE CONTENTS
WEEK
TOPICS
1st Week
Introduction to the course
2nd Week
Professional language
3rd Week
Professional language
4th Week
Professional language
5th Week
Turkish as professional language
6th Week
Turkish as professional language
7th Week
Turkish as professional language
8th Week
Mid term exam
9th Week
Professional terminology
10th Week
Professional terminology
11th Week
Professional terminology
12th Week
Practices
13th Week
Practices
14th Week
Practices
RECOMENDED OR REQUIRED READING
Açık F. (2008). Türkiye?de Yabancılara Türkçe Öğretilirken Karşılaşılan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, KKTC. Alyılmaz, C. (2010). Türkçe Öğretiminin Sorunları. Turkish Studies, 5/3, 728-749. ----- (2013) Yükseköğretimin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma Projesi Raporu, Kalkınma Araştırmaları Merkezi. Kara M. (2010). Gazi Üniversitesi TÖMER Öğrencilerinin Türkçe Öğrenirken Karşılaştıkları Sorunlar ve Bunların Çözümüne Yönelik Öneriler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8 (3), 661-696.Karababa, C. Z. (2009). Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Ve Karşılaşılan Sorunlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 42 (2) , 265-277. Köse, D. (2004). Yabancı Dil Öğretiminde Ortak Ölçütler ve TÖMER. Dil Dergisi, 24-34. Mavaşoğlu, M., Tüm, G. (2010). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Çukurova Üniversitesinin Uygulamaları, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. turkoloji.cu.edu.tr adresinden erişim tarihi: 28/02/2016. Özbay, M. (2011). Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü Kitap.