DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Abdurrahman Güzel
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türk halk edebiyatını dil öğretimi açısından değerlendirebilecek 2) Dil öğretiminde halk bilimi malzemelerinden yararlanma konusunda yorumlar yapabilecek 3) Türk halk edebiyatından çeşitli örnekleri dil öğretiminde kullanabilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Türk dilinin en katıksız ve en saf yönünü somutlaştıran Türk halk edebiyatı ürünlerinin, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde nasıl değerlendirilebileceğinin ele alınması. Türk halk edebiyatı ürünlerinin içerik ve yapı bakımından incelenerek; yabancılara Türkçe öğretiminde hangi aşamada hangi yönden verilebileceğinin belirlenmesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı, amaç ve kapsamı | 2. Hafta | Türk halk edebiyatı | 3. Hafta | Türk halk edebiyatı | 4. Hafta | Türk halk edebiyatı | 5. Hafta | Türk halk edebiyatı | 6. Hafta | Türk halk edebiyatı | 7. Hafta | Türk halk edebiyatı | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Halk edebiyatının dil öğretiminde kullanılması | 10. Hafta | Halk edebiyatının dil öğretiminde kullanılması | 11. Hafta | Halk edebiyatının dil öğretiminde kullanılması | 12. Hafta | Halk edebiyatının dil öğretiminde kullanılması | 13. Hafta | Halk edebiyatının dil öğretiminde kullanılması | 14. Hafta | Halk edebiyatının dil öğretiminde kullanılması |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Barın, E. (2004). Yabancılara Türkçe öğretiminde ilkeler. Türkiyat araştırmaları, 1, 19-30. Güzel, A. (1987). Orta Avrupa?ya göçen Türk iş gücü ve Türk çocuklarının eğitim meselesi. Türkoloji Çalışmaları ve Federal Almanya?daki Türk Çocuklarının Eğitim-Kültür Problemleri Sempozyumu (s.95?105), Ankara: Hacettepe Üniversitesi. Hengirmen, M. (1993-b). Yabancı dil öğretim yöntemleri ve tömer yöntemi. Ankara: Engin Yayınevi. Hengirmen, M. (1993-c). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi. A.Ü. TÖMER Dil Dergisi, 10, 5?9. Johnson, K. (2001). An introduction to foreign language learning and teaching. Essex: Longman. Karababa, C. (2009). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ve karşılaşılan sorunlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42 (2), 265?277. Özbay, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü Basımevi. Özbay, M. (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. (2. baskı). Ankara: Öncü Basımevi.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 12 | 3 | 36 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Etkinlik Geliştirme | 4 | 20 | 80 | Uygulama | 3 | 20 | 60 | Toplam İş Yükü | | | 194 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,46 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |