Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sosyal bilim araştırmalarından nedensel karşılaştırmalı, korelasyonel ve deneysel desenlerde sıklıkla kullanılan istatistiksel teknikleri SPSS kullanarak uygulamaya, sonuçlarını yorumlamaya ve raporlaştırmaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
SPSS paket programının tanımı, betimsel istatistikler, hipotez testi, doğrusal korelasyon teknikleri, basit ve çoktu doğrusal regresyon analizi, t-testi, varyans analizi, parametrik olmayan istatistikler (ki-kare testi, Mann Whitney U-testi, Kruskal Wallis Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi), test geliştirmede kullanılan istatistikler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Temel kavramlar, araştırma deseni ve uygun istatistiğin seçimi
2. Hafta
SPSS tanıtımı
3. Hafta
Betimsel istatistikler ve ki-kare tesi
4. Hafta
Gruplararası desenler için t-testi ve ANOVA
5. Hafta
Gruplararası desenler için t-testi ve ANOVA
6. Hafta
Gruplariçi desenler için t-testi, tek faktörlü ANOVA
7. Hafta
Karışık desenler için ANOVA
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Korelasyon ve çoklu doğrusal regreyon analizi
10. Hafta
Korelasyon ve çoklu doğrusal regreyon analizi
11. Hafta
Ölçek geliştirmede kullanılan istatistikler
12. Hafta
Ölçek geliştirmede kullanılan istatistikler
13. Hafta
Parametrik olmayan istatistikler
14. Hafta
Temel kavramlar, araştırma deseni ve uygun istatistiğin seçimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum (9.baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (İkinci baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. ( 2006). How to design and evaluate research in education (Sixth edition). Boston: McGraw-Hill Pub.
Green, S.B. & Salkind, N.J. ( 2005). Using SPSS for windows and macintosh: Analyzing and understanding data (Fourth edition). Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall.
Hovardaoğlu, S. (2004). Davranış bilimleri için istatistik. Ankara: Hatipoğlu Yayınları.
Kline, P. (1994). An easy guide to factor analysis. New York: Routledge.
Köklü, N., Büyüköztürk, Ş. ve Çokluk, Ö. (2007). Sosyal bilimler için istatistik (2.baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
Tabachnick, B. G, & Fidell, L.S. (2001). Using multivariate statistics (Fourth edition). Boston: Ally and Bacon.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
15
Uygulama/Pratik
1
15
Proje
1
15
Örnek Olay Sunumu
1
15
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
15
15
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
5
25
125
Literatür taraması
2
20
40
Uygulama
5
5
25
Toplam İş Yükü
205
Toplam İş Yükü / 30
6,83
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ