Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ANA DİLİ ÖĞRETİMİ TYÖ604 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Abdurrahman Güzel
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ana dili öğretimini çeşitli yönleriyle ele alabilecek
2) Ana dili öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikler üzerinde tartışabilecek
3) Ana dili öğretimi konusundaki farklı uygulamaları değerlendirebilecek
4) Ana dili öğretimiyle ilgili geniş bir alan bilgisine sahip olacaktır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIİngiltere, Fransa, Almanya, Japonya gibi sosyal ve kültürel açılardan gelişmiş ülkelerin ana dili öğretimi açısından hangi program, yaklaşım ve kuramları benimsediği; bu ülkelerde benimsenen yaklaşımın Türkiye?de izlenen yaklaşım ile benzer ve ayrı yönleri; ideal bir ana dili öğretim sisteminin nasıl olması gerektiği.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı, amaç ve kapsamı
2. Hafta Ana dili kavramı
3. Hafta Ana dili kavramı
4. Hafta Ana dili kavramı
5. Hafta Ana dili öğretimi kuramları
6. Hafta Ana dili öğretimi kuramları
7. Hafta Ana dili öğretimi kuramları
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Okuma-yazma becerilerinin öğretimi
10. Hafta Okuma-yazma becerilerinin öğretimi
11. Hafta Okuma-yazma becerilerinin öğretimi
12. Hafta Dinleme-konuşma becerilerinin öğretimi
13. Hafta Dinleme-konuşma becerilerinin öğretimi
14. Hafta Dinleme-konuşma becerilerinin öğretimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAdalı, O. (1979). Türkiye Türkçesinde biçimbirimler. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
Banguoğlu, T. (2007). Türkçenin grameri. (8. baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
Ediskun, H. (2003). Türk dilbilgisi. (8. basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Ergin, M. (1994). Üniversiteler için Türk dili. İstanbul: Bayrak Basım/ Yayım/ Tanıtım.
Gencan, T. (1991). Dilbilgisi Lise: I-II-III. İstanbul: Kanaat Yayınları.
Göğüş, B. (1970). Ana dili olarak Türkçenin öğretimine tarihsel bir bakış. Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten, 123?154.
Günay, D. (2004). Dil ve iletişim. İstanbul: Multilingual Yayınları.
Güzel, A. (1990). Ailede Çocuk Eğitimi. I. Aile Şurası Bildirileri. Ankara: T.C. Başbakanlık Aile Araştırmaları Kurumu Yayınları.
Huber, E. (2008). Dilbilime giriş. İstanbul: Multilingual Yayınları.
Özbay, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü Basımevi.
Özbay, M. (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. (2. baskı). Ankara: Öncü Basımevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje140
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11515
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı13030
Ödevler
Literatür taraması525125
Toplam İş Yükü170
Toplam İş Yükü / 305,66
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2  X   X   X  
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9  X   X   X   X
P10  X   X   X   X
P11  X   X   X   X
P12       
P13  X   X   X   X
P14       
P15       
P16  X   X   X   X
P17  X   X   X   X
P18  X   X   X   X
P19  X   X   X   X