DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Abdurrahman Güzel
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ana dili öğretimini çeşitli yönleriyle ele alabilecek 2) Ana dili öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikler üzerinde tartışabilecek 3) Ana dili öğretimi konusundaki farklı uygulamaları değerlendirebilecek 4) Ana dili öğretimiyle ilgili geniş bir alan bilgisine sahip olacaktır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | İngiltere, Fransa, Almanya, Japonya gibi sosyal ve kültürel açılardan gelişmiş ülkelerin ana dili öğretimi açısından hangi program, yaklaşım ve kuramları benimsediği; bu ülkelerde benimsenen yaklaşımın Türkiye?de izlenen yaklaşım ile benzer ve ayrı yönleri; ideal bir ana dili öğretim sisteminin nasıl olması gerektiği. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı, amaç ve kapsamı | 2. Hafta | Ana dili kavramı | 3. Hafta | Ana dili kavramı | 4. Hafta | Ana dili kavramı | 5. Hafta | Ana dili öğretimi kuramları | 6. Hafta | Ana dili öğretimi kuramları | 7. Hafta | Ana dili öğretimi kuramları | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Okuma-yazma becerilerinin öğretimi | 10. Hafta | Okuma-yazma becerilerinin öğretimi | 11. Hafta | Okuma-yazma becerilerinin öğretimi | 12. Hafta | Dinleme-konuşma becerilerinin öğretimi | 13. Hafta | Dinleme-konuşma becerilerinin öğretimi | 14. Hafta | Dinleme-konuşma becerilerinin öğretimi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Adalı, O. (1979). Türkiye Türkçesinde biçimbirimler. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. Banguoğlu, T. (2007). Türkçenin grameri. (8. baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. Ediskun, H. (2003). Türk dilbilgisi. (8. basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. Ergin, M. (1994). Üniversiteler için Türk dili. İstanbul: Bayrak Basım/ Yayım/ Tanıtım. Gencan, T. (1991). Dilbilgisi Lise: I-II-III. İstanbul: Kanaat Yayınları. Göğüş, B. (1970). Ana dili olarak Türkçenin öğretimine tarihsel bir bakış. Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten, 123?154. Günay, D. (2004). Dil ve iletişim. İstanbul: Multilingual Yayınları. Güzel, A. (1990). Ailede Çocuk Eğitimi. I. Aile Şurası Bildirileri. Ankara: T.C. Başbakanlık Aile Araştırmaları Kurumu Yayınları. Huber, E. (2008). Dilbilime giriş. İstanbul: Multilingual Yayınları. Özbay, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü Basımevi. Özbay, M. (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. (2. baskı). Ankara: Öncü Basımevi.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 40 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | | | | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | Ödevler | | | | Literatür taraması | 5 | 25 | 125 | Toplam İş Yükü | | | 170 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,66 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |