DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 8 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Abdurrahman Güzel
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türk dilinin geçirdiği aşamaları öğrenecek 2) Türk dilinin öğretiminin geçirdiği aşamaları öğrenecek 3) Türk dilindeki değişimleri analiz edebilecek 4) Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi üzerine yazılmış eserleri analiz edebilecek
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Orhun Türkçesi ve Uygur Türkçesindeki bazı bulgularla birlikte; Kaşgarlı Mahmut?un Divanü Lugati?t-Türk (1072?1074) adlı eserinden başlamak üzere Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin tarihsel gelişimi. Harezm-Altınordu, Kıpçak ve Çağatay Türkçesi dönemlerinde verilmiş dil bilgisi eserleri ve sözlükler. Osmanlı Türkçesi döneminde yerli ve yabancı yazarların Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi üzerindeki çalışmaları. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı, amaç ve kapsamı | 2. Hafta | Göktürkçe dönemi Türkçe öğretimi | 3. Hafta | Göktürkçe dönemi Türkçe öğretimi | 4. Hafta | Uygurca dönemi Türkçe öğretimi | 5. Hafta | Uygurca dönemi Türkçe öğretimi | 6. Hafta | Karahanlıca dönemi Türkçe öğretimi | 7. Hafta | Karahanlıca dönemi Türkçe öğretimi | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Osmanlıca dönemi Türkçe öğretimi | 10. Hafta | Osmanlıca dönemi Türkçe öğretimi | 11. Hafta | Osmanlıca dönemi Türkçe öğretimi | 12. Hafta | Türkiye Türkçesi dönemi Türkçe öğretimi | 13. Hafta | Türkiye Türkçesi dönemi Türkçe öğretimi | 14. Hafta | Türkiye Türkçesi dönemi Türkçe öğretimi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Arslan, M. (2012). Tarihi Süreçte Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi-Öğrenimi Çalışmaları. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 9/2, 167-188. Atalay, B. (1992). Divanü Lugat-it Türk Tercümesi I. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları. Bayraktar, N. (2005). Yabancılara Türkçe Öğretiminin Tarihsel Gelişimi. Ocak 18, 2015 tarihinde http://turkoloji.cu.edu.tr/ adresinden alınmıştır. Ercilasun, A. B. (2005). Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi. Ankara: Akçağ Yayıncılık. Biçer, N. (2012). Hunlardan Günümüze Yabancılara Türkçe Öğretimi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1/4, 107-133.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 10 | Uygulama/Pratik | 1 | 10 | Kitap Sunuşu | 1 | 10 | Makale Sunuşu | 1 | 10 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 12 | 3 | 36 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 2 | 40 | 80 | Literatür taraması | 4 | 25 | 100 | Toplam İş Yükü | | | 231 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 7,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 8 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |