Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YAŞLANMA PSİKOLOJİSİ PSİ441 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yaşlılık dönemindeki fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal değişiklikleri gelişimsel döneme göre karşılaştırır.
2) Yaşlanmayı etkileyen sosyal ve sağlıkla ilgili faktörleri başarılı yaşlanmaya göre değerlendirir.
3) Yaşlılık dönemine ilişkin bilgi, farkındalık ve anlayışlarını geliştirir ve bu anlayışı kullanarak sosyal problemlere çözüm üretir.
4) Nörobilimin ortak ilkelerini psikolojik ve yaşlanma alanlarıyla ilişkilendirir.
5) Ölüm ve yas süreçlerine dair kişilerin karşılaşma ihtimali olan problemleri önceden analiz eder, çözüm üretir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders öğrencilerin yaşlılık dönemindeki fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal değişiklikleri açıklamalarını, yaşlanmayı etkileyen sosyal ve sağlıkla ilgili faktörleri belirtmelerini hedeflemektedir. Bu ders yaşlanma kuramlarını, yaşlanmaya tutumlar, emeklilik, psikososyal faktörler ve sağlık, eşin kaybı, ölüm ve yas, kültürlerarası farklılıklar konularını içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yaşlanma Nedir?
2. Hafta Yaşlanma Kuramları
3. Hafta Biyolojik Yaşlanma Süreci
4. Hafta Yaşlanma ve Bilişsel İşlevsellik
5. Hafta Emeklilik
6. Hafta Yaşlanma ve Psikolojik İşlevsellik
7. Hafta Yaşlanma ve Sosyal İlişkiler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Yaşlanma ve Dil
10. Hafta Yaşlılık Döneminde Sağlığı Geliştirme, Sağlık Bakımı
11. Hafta 21. Yüzyılda Yaşlanma ve Kültürel Farklılıklar
12. Hafta Ölüm
13. Hafta Yas
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR(Temel Kitap)
Stuart-Hamilton, I. (2012). The psychology of aging (5. baskı). London: Jessica Kingsley.
(Önerilen Kaynaklar)
Moody, H. R. (2006). Aging: Concepts and controversies (5. baskı). CA: Sage.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Uygulama/Pratik510
Proje120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav212
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12020
Proje12020
Toplam İş Yükü181
Toplam İş Yükü / 306,03
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X       X   X
P3    X     X   X
P4      X     X
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12    X     X   X
P13    X   X