Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEMEL MATEMATİK PSİ111 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Özge Dalmanoğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematiksel düşünebilme ve problem çözebilme becerilerini geliştirirler.
2) Genel olarak matematiğe ve yakın alanlara yönelik olumlu tutum geliştirirler.
3) Sadece matematiksel olarak değil kavramsal olarak da temel matematik işlemlerinin mantığını kavrayabilirler.
4) Problem çözme algoritmalarını doğru ve etkin bir biçimde kurabilirler.
5) Oran, orantı, olasılık gibi istatistik derslerinde sıklıkla kullanılan kavramları öğrenmiş olurlar ve farklı problemlere uyarlayabilirler.
6) Sayılar ve sayı sistemlerini tanımlayabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders genel olarak matematiksel düşünebilme ve problem çözme becerisi ile ilgilidir. Çözüm algoritmaları, olasılık, sayılar ve sistemler gibi kavramlara ek olarak Temel Matematik dersinde mantık, düşüncenin evrimi, bilimsel bilgi üretimi, önermeler cebiri, kümeler cebiri, fonksiyonlar, sonsuzluk kavramı ve paradokslar gibi konular da dersin içeriğini oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Önermeler
2. Hafta Önermeler Cebiri
3. Hafta Kümeler
4. Hafta Bağıntılar
5. Hafta Bağıntı Türleri
6. Hafta Fonksiyonlar
7. Hafta Fonksiyon Çeşitleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Matrisler
10. Hafta Determinantlar
11. Hafta Permitasyon ve Kombinasyon
12. Hafta Örneklem Uzayları ve Olaylar
13. Hafta Olasılık
14. Hafta Koşullu Olasılık
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKaraçay, T. (2016). Soyut matematik akıl yürütmenin başlangıcı (2.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Demana, F., Waits, B., Foley, G., Kennedy, D. ve Bock, D. (2018). Precalculus: Graphical, numerical, algebraic (10. baskı). USA: Pearson.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Mini-Sınav110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık188
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık13535
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü182
Toplam İş Yükü / 306,06
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2  X   X   X   X   X   X
P3           
P4  X       X   X  
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12           
P13