Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLİŞSEL SÜREÇLER PSY321 Beşinci Yarıyıl (Güz) 4 + 0 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilişsel süreçlerle ilgili temel kavram ve kuramları öğrenirler ve bilişsel psikolojinin araştırma konuları hakkında bilgi sahibi olurlar.
2) Problem çözme, karar alma, düşünme gibi konuları kendi hayatlarındaki soru ve sorunlara uygulayabilirler.
3) Bilişsel süreçlerin diğer fizyolojik ve psikolojik özellikleri nasıl tetikleyebileceği hakkında çıkarımlar yapabilirler.
4) Zihin, beyin ve davranış arasındaki ilişki hakkında akıl yürütebilirler.
5) Maddi yapıların ve içinde bulunulan çevrenin bilişsel süreçler üzerindeki etkisini öğrenirler.
6) Sinir sistemini incelemek için kullanılan yöntemleri bilir ve kısıtlarını anlarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, öğrencilerin davranışların altında yatan bilişsel süreçlerin nörobiyolojisi hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmiştir. Dersin içeriğinde farklı bellek türleri, çalışma belleği işlevleri, yürütücü işlevler, dikkat ve sosyal biliş üzerinde durulacaktır. Ayrıca sembolik temsiller ve bu temsillerin sosyal bilişin özel türleri ile ilişkisi tartışmaya açılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Hatırlatma: Sinir Sistemi ve Nöral İleti
2. Hafta Hatırlatma: Korteks ve Kortikal İşlevler
3. Hafta Nörobilimde Yöntemler
4. Hafta Öğrenme, Bellek ve Beyin
5. Hafta Bildirimsel Bellek
6. Hafta Bildirimsel Olmayan Bellek
7. Hafta Çalışma Belleği
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Yürütücü İşlevler
10. Hafta Dikkat
11. Hafta İnsan İletişiminin Nörobiyolojisi
12. Hafta Zihin Kuramının Nörobiyolojisi
13. Hafta Psikolojik Bozuklukların Nörobiyolojisi
14. Hafta Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPurves, D., Cabeza, R., Huettel, S.A., LaBar, K.S., Platt, M.L., & Woldorff, M.G. (2013). Principles of Cognitive Neuroscience (2nd ed.). Sunderland, MA: Sinauer.

Kandel (2004). Principles of Neural Science
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav530
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık5420
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü175
Toplam İş Yükü / 305,83
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X     X   X   X   X
P2    X   X   X   X  
P3  X   X   X   X   X   X
P4    X     X   X  
P5            X
P6           
P7           
P8           
P9            X
P10           
P11           
P12           
P13        X   X