Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yaşam boyu gelişim evrelerini sosyokültürel değişkeleri göz önünde bulundurarak açıklarlar. 2) Bireylerin ergenlik, yetişkinlik ve ileri yaşlarda sahip olacağı nitelikler ve değişimler arasında ilişki kurarlar. 3) Bedensel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimi açıklayan psikoloji teorilerini karşılaştırır. 4) Sosyal ve kültürel çevrenin kişinin içinde bulunduğu gelişim evresini nasıl etkileyebileceğini yorumlar. 5) Gelişim evrelerinde görülebilecek sorunlar ve krizleri analiz edebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, öğrencilerin, gelişim psikolojisinde temel kavramları, araştırma yöntemlerini ve temel gelişim kuramlarını; doğum öncesi gelişimi ve gelişimdeki önemini; bebeklik, erken çocukluk ve orta çocukluk dönemlerinde yaşa uygun fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal özellikleri öğrenmeleri hedeflenmektedir. Bu ders, gelişim psikolojisinde tarihçe, temel kavramlar ve araştırma yöntemleri, gelişim psikolojisi kuramları, gelişimin biyolojik ve çevresel temelleri, doğum öncesi gelişim ve doğum, bebeklik, erken ve orta çocuklukta fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim konularını kapsamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İnsan Gelişimini Anlamak: Yaklaşımlar ve Teoriler
2. Hafta
Biyolojik ve Çevresel Temeller. Doğum öncesi dönem, Doğum ve Yenidoğan
3. Hafta
Bebeklik ve Toddler Döneminde Fiziksel Gelişim
4. Hafta
Bebeklik ve Toddler Döneminde Bilişsel ve Sosyo-duygusal Gelişim
5. Hafta
Erken Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
6. Hafta
Erken Çocuklukta Sosyo-duygusal Gelişim
7. Hafta
Orta Çocuklukta Fiziksel, Bilişsel Gelişim ve Sosyo-duygusal Gelişim
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Ergenlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
10. Hafta
Ergenlik Döneminde Sosyo-duygusal Gelişim
11. Hafta
Erken Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
12. Hafta
Erken Yetişkinlik Döneminde Sosyo-duygusal, Geç Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
13. Hafta
Geç Yetişkinlik Sosyo-duygusal Gelişim ve Yaşamın Sonu
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Kuther, T. L. (2018). Lifespan development: Lives in context. SAGE yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
2
30
Proje
1
10
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
2
10
20
Proje
1
30
30
Toplam İş Yükü
176
Toplam İş Yükü / 30
5,86
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ