DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Duyum ve algıyı birbirinden ayırırlar. 2) Algıyı araştırmak için konuya en uygun deneysel desene karar verirler. 3) Algı çalışmalarının, psikolojinin diğer alanlarında neden önemli olduğunu açıklarlar. 4) Duyu organları ile beyin yapıları arasındaki ilişkileri kurarlar. 5) İllüzyonlarla bunların altında yatan fizyolojik mekanizmalar arasında ilişki kurarlar. 6) Duyu organlarından gelen bilgilerin algıya dönüşmesi sürecindeki farklılaşmaları değerlendirirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste, öğrencilerin algının temelinde yatan fizyolojik ve bilişsel süreçler hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmiştir. Derste, ışık ve ses dalgaları gibi fiziksel uyaranların duyu organlarımız ve merkezi sinir sistemi tarafından nasıl işlediği ve görüntü, ses, müzik gibi anlamlı algılara nasıl dönüştürüldüğü üzerinde durulacaktır. Dersin içeriğinde görsel algı, işitsel algı, dokunma, koklama ve tatma konuları üzerinde durulacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Algıya Giriş | 2. Hafta | Algısal Sürecin Başlangıcı | 3. Hafta | Nöral İşlemleme | 4. Hafta | Kortikal Organizasyon | 5. Hafta | Nesne ve Sahne Algısı | 6. Hafta | Görsel Dikkat | 7. Hafta | Hareket Etme, Hareket Algısı | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Renk Algısı | 10. Hafta | Derinlik ve Boyut Algısı | 11. Hafta | İşitme | 12. Hafta | Konuşma Algısı | 13. Hafta | Kutanöz Duyumlar | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Goldstein, E. B. ve Brockmole, J. (2017). Sensation and perception (10. baskı). Cengage Learning. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Proje | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 115 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,83 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |