Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel öğrenme kuramları ve modellerini açıklarlar. 2) Öğrenmenin temel kavramları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt ederler. 3) Organizmaların (insanlar ve hayvanlar) davranışlarının kaynaklarını belirlerler. 4) Öğrenme ile psikolojinin diğer temel konuları arasındaki ilişkileri kurarlar. 5) Bellek ile ilgili kavramları ve kuramları açıklarlar. 6) Belleği temel işlevlerine göre kategorize ederler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste öğrencilerin, öğrenme ve belleğin temelinde yatan bilişsel süreçler hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmiştir. Dersin içeriğinde çağrışımsal ve çağrışımsal olmayan öğrenme, klasik ve edimsel koşullanma, pekiştireç, ceza ve kaçınma, genelleme, gözlemsel ve motor öğrenme, kısa süreli bellek, uzun süreli bellek, açık bellek, kapalı bellek, çalışma belleği ve bileşenleri, kodlama, geri getirme, bozulma, unutma, çocukluk amnezisi ve otobiyografik bellek, hatalı bellek gibi konular vardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Öğrenme ve Belleğe Giriş
2. Hafta
Öğrenme ve Bellek Psikolojisi
3. Hafta
Sinirbilim Bakışıyla Öğrenme ve Bellek
4. Hafta
Alışma, Duyarlılaşma ve Aşinalık
5. Hafta
Klasik Koşullama
6. Hafta
Klasik Koşullama
7. Hafta
Edimsel Koşullama
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Edimsel Koşullama
10. Hafta
Genelleme, Ayırt Etme, Kavram Oluşturma
11. Hafta
Episodik ve Semantik Bellek
12. Hafta
Beceri Belleği
13. Hafta
Çalışma Belleği ve Bilişsel Kontrol
14. Hafta
Proje Sunumları
15. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Goldstein, E. B. & Brockmole, J. (2017). Sensation and perception (10th ed.). Cengage Learning.
Cluck, M. A., Mercado, E. & Myers, C.E. (2013). Learning and memory: From brain to behavior (2nd ed.). Worth Publishers.
Terry, W. S. (2008). Learning and memory: Basic principles, processes and procedures (4th ed.). Pearson Education Inc.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
12
12
Ders Saati
15
3
45
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Proje
1
10
10
Toplam İş Yükü
121
Toplam İş Yükü / 30
4,03
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ