Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
YARATICI KÜLTÜR ENDÜSTRİLERİ YAKE100 - 2 + 0 1

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS1
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sanat ve estetik kavramını öğrenerek uygular.
2) Kültür, Tarih, Sinema, Mimari, Tasarım, Müzik , Sahne Sanatları, Etkili Konuşma, Sağlık ve Sosyal yaşam konusunda bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIYaratıcı Kültür Endüstrileri dersi öğrencilerin profesyonel iş yaşamına hazırlanmasına katkı yaparak öğrencilerin yaratıcı becerilerini farklı sektörlerde ya da bir girişimci olarak kullanabilmelerini sağlamayı hedefler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yaratıcı Kültür Endüstrilerine Giriş
2. Hafta Yaratıcı Ekonomi
3. Hafta Yaratıcı Çalışma
4. Hafta Yaratıcı Kültür Endüstrilerinin Kapsamı
5. Hafta Yaratıcı Kültür Endüstrilerinin Dinamikleri
6. Hafta Yaratıcı Kültür Endüstrilerinin Dinamikleri
7. Hafta Yaratıcı Endüstrilerin Disiplinlerarası Yapısı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Yaratıcı Kültür Endüstrileri ve Dijitalleşme
10. Hafta Yaratıcı Kültür Endüstrilerinde İş Modelleri
11. Hafta Yaratıcı Girişimcilik ve Pazarı Anlamak
12. Hafta Değer Önerisi
13. Hafta Süreç Kurmak
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHartley, J. (2018), Yaratıcı Kültür Endüstrilerinde Temel Kavramlar, BÜ Yayınları.
Castells, M. (2000). Materials for an Exploratory Theory of the International Society, British Journal of Sociology, vol. 51, no.1, pp. 5-24.
Caves, R. (2000). Creative Industries: Contracts between Arts and Commerce, Cambridge: Harward University Press.
DCMS (1998). Creative Industries Mapping Document 1998, DCMS, London.
Flew, T. (2002). Beyond ad hocery: Defining Creative Industries. The Second International Conference on Cultural Policy Research, Te Papa, Wellington, New Zealand, 23-26 January, 2002
Florida, R. (2002). The Rise of the Creative Class, New York: Basic Books.
Hartley, J. (2005) Creative Industries. Oxford: Wiley-Blackwell.
Howkins, J. (2001). The Creative Economy: How People Make Money fromIdeas, London: Allen Lane.
Lazzerettı, L. vd. (2014) Türkiye?de yaratıcı ve kültürel sektörlerin yapısı. Maliye Dergisi, s. 195-220.
Mıller, T. (2009) From creative to cultural industries. CulturalStudies, 23, s. 88-99.
UNCTAD (2010) Creative economy report 2010: creative economy: a feasible development option. Geneva: United Nations.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Eğitim-Uygulama, Sunum, Soru-Cevap, Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav000
Kısa Sınavlara hazırlık122
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi133
Final Sınavına Hazırlık000
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık000
Laboratuvar000
Final Sınavı
Ödevler236
Toplam İş Yükü39
Toplam İş Yükü / 301,3
Dersin AKTS Kredisi1
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2  X  
P3  X   X
P4    X
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13    X