DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Seda Şen
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) postmodern ve çağdaş Amerikan Şiirlerini edebiyat teorileri ışığında inceleyebilirler 2) Amerikan şiirinde yirminci yüzyılın sonunda ve yirmi birinci yüzyılın başında ortaya çıkan ekollerin özelliklerini tartışabilirler 3) dijital medya da dahil olmak üzere çeşitli platformlarda şiirdeki en son gelişmeleri takip edip değerlendirebilirler
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste, öğrencilere 1960'lar sonrası Amerikan şiiri ve akımlarının öğretilmesi amaçlanır. Bu ders, AMER475 Amerikan Şiiri II dersinin devamı niteliğinde olup içeriği Amerikalı şairlerin şiirlerinin yanı sıra makaleler ve çevrimiçi kaynaklarla desteklenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin Tanıtılması ve İzlencenin Gözden Geçirilmesi | 2. Hafta | Kapalı Şiir Türlerinden Açık Şiir Türlerine genel bir bakış | 3. Hafta | Beat Kuşağı | 4. Hafta | İtiraf Şiiri | 5. Hafta | Black Mountain Ekolü | 6. Hafta | Black Mountain Ekolü; İzdüşümsel Şiir | 7. Hafta | İzdüşümsel Şiir | 8. Hafta | Ara Sınav I | 9. Hafta | San Francisco Ekolü | 10. Hafta | San Francisco Ekolü; New York Ekolü | 11. Hafta | New York Ekolü | 12. Hafta | Dil Şiiri | 13. Hafta | Dil Şiiri, Görsel Şiir, Somut Şiir | 14. Hafta | 11 Eylül Sonrası Şiirler: Seçme Metinler |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Hoover, Paul. Postmodern American Poetry: A Norton Anthology. W. W. Norton, 1994. Friebert, Stuart and David Young. The Longman Anthology of Contemporary American Poetry. Longman, 1989. Nelson, Cary. Anthology of Contemporary American Poetry. OUP, 2015. -The Oxford Handbook of Modern and Contemporary American Poetry. OUP, 2014. Perkins, David. A History of Modern Poetry: Modernism and After. Harvard UP, 1984. Fotokopiler ve Çevrimiçi Kaynaklar |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Uygulama/Pratik | 5 | 10 | Proje | 1 | 25 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |