Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇAĞDAŞ AMERİKAN ŞİİRİ AMER476 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Seda Şen
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) postmodern ve çağdaş Amerikan Şiirlerini edebiyat teorileri ışığında inceleyebilirler
2) Amerikan şiirinde yirminci yüzyılın sonunda ve yirmi birinci yüzyılın başında ortaya çıkan ekollerin özelliklerini tartışabilirler
3) dijital medya da dahil olmak üzere çeşitli platformlarda şiirdeki en son gelişmeleri takip edip değerlendirebilirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, öğrencilere 1960'lar sonrası Amerikan şiiri ve akımlarının öğretilmesi amaçlanır. Bu ders, AMER475 Amerikan Şiiri II dersinin devamı niteliğinde olup içeriği Amerikalı şairlerin şiirlerinin yanı sıra makaleler ve çevrimiçi kaynaklarla desteklenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtılması ve İzlencenin Gözden Geçirilmesi
2. Hafta Kapalı Şiir Türlerinden Açık Şiir Türlerine genel bir bakış
3. Hafta Beat Kuşağı
4. Hafta İtiraf Şiiri
5. Hafta Black Mountain Ekolü
6. Hafta Black Mountain Ekolü; İzdüşümsel Şiir
7. Hafta İzdüşümsel Şiir
8. Hafta Ara Sınav I
9. Hafta San Francisco Ekolü
10. Hafta San Francisco Ekolü; New York Ekolü
11. Hafta New York Ekolü
12. Hafta Dil Şiiri
13. Hafta Dil Şiiri, Görsel Şiir, Somut Şiir
14. Hafta 11 Eylül Sonrası Şiirler: Seçme Metinler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHoover, Paul. Postmodern American Poetry: A Norton Anthology. W. W. Norton, 1994.
Friebert, Stuart and David Young. The Longman Anthology of Contemporary American Poetry. Longman, 1989.
Nelson, Cary. Anthology of Contemporary American Poetry. OUP, 2015.
-The Oxford Handbook of Modern and Contemporary American Poetry. OUP, 2014.
Perkins, David. A History of Modern Poetry: Modernism and After. Harvard UP, 1984.
Fotokopiler ve Çevrimiçi Kaynaklar
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Uygulama/Pratik510
Proje125
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14