Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

Genel Bilgi

Bölüm Tanıtımı

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Bölümü, 1995-1996 akademik yılında kurulmuştur. 4 yıllık bir lisans programı içerir. Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Bölümü, üst düzeyde İngilizce bilen, dil, kültür ve edebiyat analizleri yapabilen, genelde Batı, özelde ise Anglo-Sakson ve Amerikan kültürünü iyi tanıyan ve bu bilgi ve donanımların ışığında düşünen, soru soran, yorum yapabilen, yaratıcı ve dinamik bireylerin yetiştirilmesini amaçlar. Ayrıca kariyer geliştirme hedefi ile yurtiçi ve yurtdışındaki üniversitelerde lisansüstü çalışmalar yapabilen; yurtiçi ve yurtdışındaki farklı sektörlerde (iletişim, medya, turizm, büyükelçilikler, kültür merkezleri, şirketlerin uluslararası ilişkiler birimleri, dil ve kültür danışmanlığı, çevirmenlik vb.) çalışan; çeşitli eğitim kurumlarında İngilizce öğretmenliği ve okutmanlığı yapabilen bireyler yetiştirmeyi de amaçlar. Lisans programı, öğrencilerin yazılı ve sözlü İngilizce becerilerini geliştirmeyi hedefleyen derslerin yanı sıra Amerikan kültürü ve edebiyatının tarihsel, yazınsal ve eleştirel açıdan araştırılmasına zemin hazırlayan dersler içermektedir. Bölümümüz akademik kadrosunda 1 profesör, 7 doktor öğretim üyesi, ve 2 araştırma görevlisi bulunmaktadır.

Bölüm Özgörevleri

AMERÖZ1- Genelde Batı, özelde ise Anglo-Sakson ve Amerikan edebiyatını, kültürünü, düşünsel ve toplumsal tarihini, felsefe, sanat ve politik geleneklerini derinlemesine bilen;

AMERÖZ2- Alanda edindiği birikime, güncel eleştiri ve anlatıbilim kuramları üzerinden yaklaşabilen, inceleyebilen, yorumlayabilen ve bu becerileri başka disiplin alanlarında kullanabilen;

AMERÖZ3- Edebiyat türlerini, anlatı tekniklerini ayrıntılı bilen ve edebi metinlerle ilişkilendirebilen;

AMERÖZ4- İleri düzey dil becerisine sahip ve bu becerileri farklı disiplin alanlarında sözlü ve yazılı iletişim, çeviri, analiz, yorum ve değerlendirme aracılığıyla bilişim teknolojilerini kullanarak uygulamaya koyabilen;

AMERÖZ5- Toplumsal ve etik sorunlara karşı duyarlı, eleştirel, yaratıcı ve dinamik düşünebilen bireyler yetiştirmektir.