Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AMERİKAN ŞİİRİ II AMER475 Yedinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Amerikan şiirinde yirminci yüzyılın ikinci yarısından sonra ortaya çıkan çeşitli akımları tartışabileceklerdir.
2) Modernizm sonrası Amerikan şiirini edebiyat kuramları ışığında tartışabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, modern ve çağdaş Amerikan şiiri, eleştirel, kuramsal ve tarihsel bir yaklaşımla, tür ve konu içerikleri bakımından ayrıntılı olarak incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Genel Giriş: Ondokuzuncu yüzyılın sonlarından yirminci yüzyıla geçişte Amerika?daki toplumsal ve kültürel değişim; toplumsal gerçekçilik; modernism; şiirde kişisel arayışlar.
2. Hafta Edgar Lee Masters;; Edwin Arlington Robinson;
3. Hafta Amy Lowell
4. Hafta Robert Frost; Öğrenci araştırma sunumları;
5. Hafta Carl Sandburg; Wallace Stevens; Öğrenci araştırma sunumları;
6. Hafta Mid-term Examination I
7. Hafta William Carlos Williams; Ezra Pound; Öğrenci araştırma sunumları;
8. Hafta H.D. (Hilda Doolittle); Marianne Moore ; E.E. Cummings; Öğrenci araştırma sunumları;
9. Hafta The Harlem Renaissance: Langston Hughes; Countee Cullen; Öğrenci araştırma sunumları;
10. Hafta Robert Penn Warren; Theodore Roethke; Charles Olson; Robert Creeley; Öğrenci araştırma sunumları;
11. Hafta The Beat Generation: Allen Ginsberg; Gary Snyder; Öğrenci araştırma sunumları;
12. Hafta Mid-Term Examination II.
13. Hafta John Ashbery; Öğrenci araştırma sunumları;
14. Hafta Sylvia Plath; Öğrenci araştırma sunumları;
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARThe Norton Anthology of American Literature. Ed. Nina Baym et al. 8thedn. New York: Norton, 2012. Volumes D and E.
Shucard, Alan, Modern American Poetry, 1865-1950. Boston: Twayne , 1989.
DiYanni,Robert.Modern American Poets:Their Voices and Visions.New York:Random House,1987.
Nelson, Cary. Repression and Recovery: Modern American Poetry and the Politics of Cultural Memory 1910-1945. Wisconsin: U of Wisconsin P, 1989.
Staufer, Donald Barlow. A Short History of American Poetry. New York: Dutton, 1974.
Myers, Jack, and David Wojan, eds. A Profile of Twentieth-Century Americasn Poetry. Carbondale: Southern Illinois University Press, 1991.
Rotella, Guy. Reading and Writing Nature: The Poetry of Robert Frost, Wallace Stevens, Marianne Moore, and Elizabeth Bishop. Boston: Northeastern University Press, 1991.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav250
Devam15
Diğer120
Toplam(%)75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)75
Finalin Başarıya Oranı(%)25
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14