Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Amerikan şiirinde yirminci yüzyılın ikinci yarısından sonra ortaya çıkan çeşitli akımları tartışabileceklerdir. 2) Modernizm sonrası Amerikan şiirini edebiyat kuramları ışığında tartışabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, modern ve çağdaş Amerikan şiiri, eleştirel, kuramsal ve tarihsel bir yaklaşımla, tür ve konu içerikleri bakımından ayrıntılı olarak incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Genel Giriş: Ondokuzuncu yüzyılın sonlarından yirminci yüzyıla geçişte Amerika?daki toplumsal ve kültürel değişim; toplumsal gerçekçilik; modernism; şiirde kişisel arayışlar.
2. Hafta
Edgar Lee Masters;; Edwin Arlington Robinson;
3. Hafta
Amy Lowell
4. Hafta
Robert Frost; Öğrenci araştırma sunumları;
5. Hafta
Carl Sandburg; Wallace Stevens; Öğrenci araştırma sunumları;
6. Hafta
Mid-term Examination I
7. Hafta
William Carlos Williams; Ezra Pound; Öğrenci araştırma sunumları;
8. Hafta
H.D. (Hilda Doolittle); Marianne Moore ; E.E. Cummings; Öğrenci araştırma sunumları;
9. Hafta
The Harlem Renaissance: Langston Hughes; Countee Cullen; Öğrenci araştırma sunumları;
10. Hafta
Robert Penn Warren; Theodore Roethke; Charles Olson; Robert Creeley; Öğrenci araştırma sunumları;
11. Hafta
The Beat Generation: Allen Ginsberg; Gary Snyder; Öğrenci araştırma sunumları;
12. Hafta
Mid-Term Examination II.
13. Hafta
John Ashbery; Öğrenci araştırma sunumları;
14. Hafta
Sylvia Plath; Öğrenci araştırma sunumları;
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
The Norton Anthology of American Literature. Ed. Nina Baym et al. 8thedn. New York: Norton, 2012. Volumes D and E. Shucard, Alan, Modern American Poetry, 1865-1950. Boston: Twayne , 1989. DiYanni,Robert.Modern American Poets:Their Voices and Visions.New York:Random House,1987. Nelson, Cary. Repression and Recovery: Modern American Poetry and the Politics of Cultural Memory 1910-1945. Wisconsin: U of Wisconsin P, 1989. Staufer, Donald Barlow. A Short History of American Poetry. New York: Dutton, 1974. Myers, Jack, and David Wojan, eds. A Profile of Twentieth-Century Americasn Poetry. Carbondale: Southern Illinois University Press, 1991. Rotella, Guy. Reading and Writing Nature: The Poetry of Robert Frost, Wallace Stevens, Marianne Moore, and Elizabeth Bishop. Boston: Northeastern University Press, 1991.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
50
Devam
1
5
Diğer
1
20
Toplam(%)
75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
75
Finalin Başarıya Oranı(%)
25
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ