Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) farklı edebiyatlardan seçilmiş metinlerin çeşitliliğini ve özelliklerini, konu, kuram, biçim ve içerik bağlamında bilirler ve değerlendirirler; 2) farklı edebiyatları, karşılaştırmalı olarak, edebi, sosyal, kültürel, siyasal, ideolojik ve tarihsel bağlamda, anlarlar ve eleştirel bir bakışla irdelerler; 3) farklı edebiyatlardan belli bir konuda veya türde seçilmiş metinlere ilişkin eleştirel yorumlar yaparlar ve değişik bakış açılarını değerlendirirler; 4) genel edebiyat bilgilerini ve anlayışlarını güçlendirirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, Amerikan ve İngiliz edebiyatları dahil olmak üzere, Türk ve dünya edebiyatlarından seçilen eserler, tür, içerik, anlatım özellikleri ve belli bir konu bağlamında incelenir ve yorumlanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin konusu ve kapsamı anlatılır. Daha sonra, ?karşılaştırmalı edebiyat? ifadesinin anlamı, karşılaştırma edebiyatı incelemelerinin nitelikleri, yöntemleri ve amaçları üzerinde durulur. Günümüz dünyasında, farklı edebiyatların karşılaştırmalı olarak incelenmesinin kültürel ve edebi önemi ve katkıları irdelenir.
2. Hafta
Bu derste ele alınacak metinlerin, konu, tür, anlatım, içerik özellikleri açıklanır. Seçilen metinler üzerinde genel bir eleştirel değerlendirme yapılır.
3. Hafta
Seçilen metinlerin, karşılaştırmalı olarak, konu, tür, anlatım, içerik özellikleri, anlam derinlikleri, kültürel ve edebi katkıları bakımından, eleştirel bir bakış açısıyla analiz edilmesine ve yorumlanmasına geçilir.
4. Hafta
Eleştirel analize ve yoruma devam.
5. Hafta
Ara sınav I
6. Hafta
Eleştirel analize ve yoruma devam.
7. Hafta
Eleştirel analize ve yoruma devam.
8. Hafta
Eleştirel analize ve yoruma devam.
9. Hafta
Eleştirel analize ve yoruma devam.
10. Hafta
Ara sınav II
11. Hafta
Eleştirel analize ve yoruma devam.
12. Hafta
Eleştirel analize ve yoruma devam.
13. Hafta
Eleştirel analize ve yoruma devam.
14. Hafta
Genel değerlendirme ve gözden geçirme. Sorular ve cevaplar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bassnett, Susan. Comparative Literature: A Critical Introduction. Oxford: Blackwell, 1993. Saussy, Haun. Comparative Literature in an Age of Globalization. Baltimore, Md.: Johns Hopkins University Press, 2006. Dominguez, Cesar, et al. Introducing Comparative Literature: New Trends and Applications. London: Routledge, 2014. Bernheimer, Charles. Comparative Literature in the Age of Multiculturalism. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 1995. (Ayrıca, Amerikan, İngiliz, Türk ve dünya edebiyatlarından, belli bir konu veya tür bağlamında seçilen metinler)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
50
Sözlü
1
15
Devam
1
10
Toplam(%)
75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
75
Finalin Başarıya Oranı(%)
25
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ