Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) cinsiyete ait rollerin bireysel kimlikleri nasıl biçimlendirdiğini gözlemleyebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders Amerika'da cinsiyet ve kimlik kavramlarının farklı tanımlarını, anlamlarını ve kuramsal algılanışlarını araştırmayı hedefler. Kadının toplumsal konumu tarihsel açıdan gözden geçirilirken, günümüzde cinsiyet ve kimlik olgularının farklı bağlamlardaki toplumsal-kültürel yansımaları incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sosyal Kimlikler ve Cinsiyet Rolleri, Kimliklerin ve Rollerin Kültürel Yapılandırılması.
2. Hafta
Sosyal Kimlikler ve Cinsiyet Rolleri, Kimliklerin ve Rollerin Kültürel Yapılandırılması.
3. Hafta
Kadınların Değişen Kimliklerinin ve Kadın Hareketinin Tarihi.
4. Hafta
Kadınların Değişen Kimliklerinin ve Kadın Hareketinin Tarihi.
5. Hafta
Çağdaş Amerikan Toplumunda Kadın ve Erkek Kimlikleri.
6. Hafta
Metin İncelemesi.
7. Hafta
Tekrar ve Ara Sınav.
8. Hafta
Sosyal Kimliklerin ve Cinsiyet Rollerinin Ailedeki Yansımaları.
9. Hafta
Metin İncelemesi.
10. Hafta
Sosyal Kimliklerin ve Cinsiyet Rollerinin Medyadaki Yansımaları.
11. Hafta
Metin İncelemesi.
12. Hafta
Başkaldıran / Boyun Eğen Kimlikler.
13. Hafta
Metin İncelemesi.
14. Hafta
Sosyal Kimlikler ve Cinsiyet Rolleri: Bugünü ve Yarını.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Dines, Gail, and Jean M. Humez, eds. Gender, Race, and Class in Media: A Text-Reader. Thousand Oaks, CA: Sage, 1995.
Ginsburg, Faye, and Anna Lowenhaupt Tsing, eds. Uncertain Terms: Negotiating Gender in American Culture. Boston: Beacon, 1990.
Kann, Mark E. On the Man Question: Gender and Civic Virtue in America. Philadelphia: Temple UP, 1991.
Keita, Gwendolyn Puryear, and Joseph J. Hurrell, Jr., eds. Job Stresses in a Changing Workforce: Investigating Gender, Diversity, and Family Issues. Washington, D.C.: American Psychological Association, 1994.
Siegel, C., and A. Kibbey, eds. Forming and Reforming Identity. New York: New York UP, 1995.
Znaniecka, Helena. Circles and Setting: Role Changes of American Woman. New York: State U of New York P, 1994.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
25
Makale Sunuşu
3
15
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ