Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOSYAL CİNSİYET VE KİMLİK AMER428 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) cinsiyete ait rollerin bireysel kimlikleri nasıl biçimlendirdiğini gözlemleyebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders Amerika'da cinsiyet ve kimlik kavramlarının farklı tanımlarını, anlamlarını ve kuramsal algılanışlarını araştırmayı hedefler. Kadının toplumsal konumu tarihsel açıdan gözden geçirilirken, günümüzde cinsiyet ve kimlik olgularının farklı bağlamlardaki toplumsal-kültürel yansımaları incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sosyal Kimlikler ve Cinsiyet Rolleri, Kimliklerin ve Rollerin Kültürel Yapılandırılması.
2. Hafta Sosyal Kimlikler ve Cinsiyet Rolleri, Kimliklerin ve Rollerin Kültürel Yapılandırılması.
3. Hafta Kadınların Değişen Kimliklerinin ve Kadın Hareketinin Tarihi.
4. Hafta Kadınların Değişen Kimliklerinin ve Kadın Hareketinin Tarihi.
5. Hafta Çağdaş Amerikan Toplumunda Kadın ve Erkek Kimlikleri.
6. Hafta Metin İncelemesi.
7. Hafta Tekrar ve Ara Sınav.
8. Hafta Sosyal Kimliklerin ve Cinsiyet Rollerinin Ailedeki Yansımaları.
9. Hafta Metin İncelemesi.
10. Hafta Sosyal Kimliklerin ve Cinsiyet Rollerinin Medyadaki Yansımaları.
11. Hafta Metin İncelemesi.
12. Hafta Başkaldıran / Boyun Eğen Kimlikler.
13. Hafta Metin İncelemesi.
14. Hafta Sosyal Kimlikler ve Cinsiyet Rolleri: Bugünü ve Yarını.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDines, Gail, and Jean M. Humez, eds. Gender, Race, and Class in Media: A Text-Reader. Thousand Oaks, CA: Sage, 1995.

Ginsburg, Faye, and Anna Lowenhaupt Tsing, eds. Uncertain Terms: Negotiating Gender in American Culture. Boston: Beacon, 1990.

Kann, Mark E. On the Man Question: Gender and Civic Virtue in America. Philadelphia: Temple UP, 1991.

Keita, Gwendolyn Puryear, and Joseph J. Hurrell, Jr., eds. Job Stresses in a Changing Workforce: Investigating Gender, Diversity, and Family Issues. Washington, D.C.: American Psychological Association, 1994.

Siegel, C., and A. Kibbey, eds. Forming and Reforming Identity. New York: New York UP, 1995.

Znaniecka, Helena. Circles and Setting: Role Changes of American Woman. New York: State U of New York P, 1994.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje125
Makale Sunuşu315
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5 
P6 
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14