Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GRAFİK ROMAN AMER421 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Seda Şen
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) karikatür, çizgi roman, ve grafik romanların öğelerini ve terminolojisini kullanabilirler
2) grafik anlatının tarihsel gelişimini öğrenirler ve bunları Amerika?daki değişen kültürel, entellektüel ve siyasal arka plan ile ilişkilendirebilirler
3) grafik anlatı ile ilgili yapılan akademik çalışmaları ve yakın okuma tekniklerini kullanabilirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, öğrencilerin Grafik Roman türünün özelliklerini öğrenmeleri, Amerikan kültürünün temellerini oluşturan sosyal ve tarihsel gelişimlerin grafik romanda temsillerinin vurgulanması ve grafik roman türünün Amerikan edebiyatındaki yerinin tartışılması amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse Giriş, İzlencenin gözden geçirilmesi, grafik anlatı hakkında kısa bir tarihçe
2. Hafta Çizgi roman terimleri, örnek kısa okumalar
3. Hafta Grafik anlatılarda teorik yaklaşımlar
4. Hafta Çizgi Roman türleri: Korku Çizgi Romanı, örnek okumalar
5. Hafta Örnek Çizgi Roman okuması
6. Hafta Ara Sınav ve Proje Teslimi
7. Hafta Süperkahraman Çizgi Romanı ve Tarihçesi, Umberto Eco, ?Süpermen Miti?
8. Hafta Süperkahraman Türüne Eleştirel bir Bakış
9. Hafta Süperkahramanların Değişimi, örnek okumalar
10. Hafta Grafik Roman Örnek Okumalar: Will Eisner ?A Contract with God?
11. Hafta Grafik Roman Örnek Okumalar: Art Spiegelman MAUS I, Dönem sonu ödevi teslimi
12. Hafta Grafik Roman Örnek Okumalar: Art Spiegelman MAUS I
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDuncan, Randy ve Matthew J. Smith. Power of Comics: History, Form, and Culture. Continuum, 2009.

Eisner, Will. Comics and Sequential Art. Poorhouse Press, 1985.

Eisner, Will. Graphic Storytelling and Visual Narrative: Principles and Practices from the Legendary Cartoonist. W. W. Norton & Company, 2008.

McCloud, Scott. Reinventing Comics: How Imagination and Technology Are Revolutionizing an Art Form. Harper-Perennial, 2000.

McCloud, Scott. Understanding Comics: The Invisible Art. Harper-Perennial, 1994.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Proje115
Devam15
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14