Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) öğrendikleri medya teorilerini uygulayarak medya içeriğini eleştirebilirler 2) medyanın gündelik hayattaki rolü hakkında farkındalık kazanırlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, öğrencilerin medya ve iletişimin günlük hayattaki yerini analiz edebilmek için gereken kuramsal ve kavramsal altyapıyı kavramalarını sağlamaktır. Bu derste öğrenciler, hem tüketici hem de üretici olarak deneyimledikleri medya metinlerine eleştirel yaklaşmayı öğrenirler. Bu dersin sonunda öğrencilerin, çeşitli kitle iletişim araçlarının gündelik hayatlarında oynadıkları rol konusunda eleştirel yaklaşmaya alışmaları beklenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Medya nedir? Gündelik hayat nedir? Birbirleriyle nasıl ilişkileri vardır?
2. Hafta
İnsanlar medya araçlarından nasıl etkilenir?
3. Hafta
Medya endüstrileri tüketicileri nasıl yaratır?
4. Hafta
Medya metinlerini nasıl okuyabiliriz?
5. Hafta
Ara Sınav I
6. Hafta
Haberler dünya hakkındaki görüşlerimizi nasıl etkiler?
7. Hafta
Reklamlar suni ihtiyaç yaratma konusunda ne kadar tesirlidir?
8. Hafta
Medya araçları bireyleri ve grupları nasıl güçlendirir veya güçsüzleştirir?
9. Hafta
Medya bizi gerçekliğe daha mı yakınlaştırır, yoksa gerçeklikten daha mı uzaklaştırır?
10. Hafta
Ara Sınav II
11. Hafta
Küreselleşmenin medya üzerindeki etkisi nelerdir?
12. Hafta
Sosyal medya kimliğimizi nasıl şekillendirir?
13. Hafta
Dijital kültürü ütopik ya da distopik bir gözle mi görmeliyiz?
14. Hafta
Sonuç: o halde medyanın gündelik hayat üzerindeki rolü ve etkisi nedir?
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Markham, Tim. Media and Everyday Life. Red Globe Press, 2017. O'Shaughnessy, Michael, Jane Stadler, and Sarah Casey. Media & Society. Oxford University Press, 2016. Burton, Graeme. Media and Society: Critical Perspectives. Open University Press, 2010. Marris, Paul, and Sue Thornham, eds. Media Studies: A Reader. New York University Press, 2000. Laughey, Dan. Key Themes in Media Theory. Open University Press, 2007.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
50
Proje
1
20
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ