Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MEDYA VE GÜNDELİK HAYAT AMER392 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) öğrendikleri medya teorilerini uygulayarak medya içeriğini eleştirebilirler
2) medyanın gündelik hayattaki rolü hakkında farkındalık kazanırlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı, öğrencilerin medya ve iletişimin günlük hayattaki yerini analiz edebilmek için gereken kuramsal ve kavramsal altyapıyı kavramalarını sağlamaktır. Bu derste öğrenciler, hem tüketici hem de üretici olarak deneyimledikleri medya metinlerine eleştirel yaklaşmayı öğrenirler. Bu dersin sonunda öğrencilerin, çeşitli kitle iletişim araçlarının gündelik hayatlarında oynadıkları rol konusunda eleştirel yaklaşmaya alışmaları beklenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Medya nedir? Gündelik hayat nedir? Birbirleriyle nasıl ilişkileri vardır?
2. Hafta İnsanlar medya araçlarından nasıl etkilenir?
3. Hafta Medya endüstrileri tüketicileri nasıl yaratır?
4. Hafta Medya metinlerini nasıl okuyabiliriz?
5. Hafta Ara Sınav I
6. Hafta Haberler dünya hakkındaki görüşlerimizi nasıl etkiler?
7. Hafta Reklamlar suni ihtiyaç yaratma konusunda ne kadar tesirlidir?
8. Hafta Medya araçları bireyleri ve grupları nasıl güçlendirir veya güçsüzleştirir?
9. Hafta Medya bizi gerçekliğe daha mı yakınlaştırır, yoksa gerçeklikten daha mı uzaklaştırır?
10. Hafta Ara Sınav II
11. Hafta Küreselleşmenin medya üzerindeki etkisi nelerdir?
12. Hafta Sosyal medya kimliğimizi nasıl şekillendirir?
13. Hafta Dijital kültürü ütopik ya da distopik bir gözle mi görmeliyiz?
14. Hafta Sonuç: o halde medyanın gündelik hayat üzerindeki rolü ve etkisi nedir?
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMarkham, Tim. Media and Everyday Life. Red Globe Press, 2017.
O'Shaughnessy, Michael, Jane Stadler, and Sarah Casey. Media & Society. Oxford University Press, 2016.
Burton, Graeme. Media and Society: Critical Perspectives. Open University Press, 2010.
Marris, Paul, and Sue Thornham, eds. Media Studies: A Reader. New York University Press, 2000.
Laughey, Dan. Key Themes in Media Theory. Open University Press, 2007.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav250
Proje120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14