Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODERN AMERİKAN TİYATROSU AMER346 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Amerikan tiyatrosunun modern Avrupa tiyatrosuyla farklılıklarını tartışabileceklerdir.
2) Amerikan tiyatrosunda modern dönemde gelişen fikir akımlarını ve anlatım tekniklerini inceleyebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIModern Amerikan tiyatrosunun tarihsel gelişiminin incelendiği bu derste Glaspell, O'Neill, Miller, Albee, Shepard ve Mamet gibi yazarların eserlerinden seçmeler incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş; Tiyatro Öğeleri; Modern Amerikan Tiyatrosunun Anahatları
2. Hafta William Vaughn Moody, The Great Divide (1906)
3. Hafta Langston Hughes, Mulatto (1935)
4. Hafta Tennessee Williams, A Streetcar Named Desire (1947)
5. Hafta A Streetcar Named Desire (devam)
6. Hafta 1. Ara Sınav
7. Hafta Arthur Miller, Death of a Salesman (1949)
8. Hafta Death of a Salesman (devam)
9. Hafta Eugene O?Neill, Long Day?s Journey into the Night (1956)
10. Hafta 2. Ara Sınav
11. Hafta Lorraine Hansberry, A Raisin in the Sun (1959)
12. Hafta Edward Albee, The American Dream (1960)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav260
Mini-Sınav15
Devam15
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14