Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AMERİKAN TARİHİ I AMER293 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Koloni Döneminden on dokuzuncu yüzyıl sonuna kadar Amerika Birleşik Devletleri'nin tarihini oluşturan temel olay, fikir, kuruluş, akım ve tutumları bileceklerdir.
2) Amerika coğrafyasının Amerikan tarihi ve edebiyatı üzerindeki etkisini inceleyebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin konusunu Koloni döneminden 19. yüzyıl sonuna kadar Amerikan tarihi oluşturmaktadır. Ele alınacak konular arasında keşifler ve koloniler, Bağımsızlık Savaşı, kölelik, Batı'ya göç, dini akımlar, İç Savaş ile Amerika Birleşik Devletlerinde demokrasinin gelişimi bulunmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Tarih Nedir? Neden Tarih Çalışırız?; 1492 Öncesi Kuzey Amerika; "Yeni Dünya"nın Oluşumu, 1492-1600; Film Önerisi: 1492 Conquest of Paradise (1992)
2. Hafta Avrupa İmparatorlukları Sömürgeleri, 1600-1640
3. Hafta İngiliz Sömürgelerinin Gelişimi ve Köle Ticareti, 1640-1720
4. Hafta Toplumsal Değişimler, 1720-1770; İmparatorlukla Bağların Kopuşu, 1754-1774
5. Hafta 1. Ara Sınav
6. Hafta Amerikan İhtilali ve Bağımsızlık, 1774-1783; Film Önerisi: Patriot (2000)
7. Hafta Cumhuriyetin Kuruluşu, 1776-1789; Erken Cumhuriyet Dönemi Çelişkileri, 1789-1800
8. Hafta Partizan Siyaset ve Savaş, 1801-1815
9. Hafta 2. Ara Sınav
10. Hafta Milliyetçilik, Yayılma ve Pazar Ekonomisi, 1816-1845; Reform ve Siyaset, 1824-1845
11. Hafta Kuzey ve Batı'da Yaşam ve Toplum, 1830-1860; Güney'de Yaşam ve Toplum, 1830-1860
12. Hafta Kölelik ve İç Savaş'ı Hazırlayan Etkenler, 1845-1861; İç Savaş, 1861-1865; Film Önerisi: Lincoln (2012)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARNorton, Mary Beth, et al. A People and a Nation: A History of the United States. 7th ed. Boston: Houghton Mifflin Co., 2005.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav260
Mini-Sınav55
Devam15
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14