DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) kültür kavramını, sürekliliği olan bir dizi işaret, dil ve fikirden oluşan bağımsız bir yapı ve ekonomik ve politik yönlendirmelere dayalı bağımlı bir yapı olarak iki aşamalı şekilde ele alabileceklerdir. 2) bu kavramları, çağdaş Amerikan yaşamı ve kurumlarından örneklere uygulayabileceklerdir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Uzaktan Eğitim |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, Kültür Çalışmaları kavramını öğrencilere kuramsal ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Bu amaca yönelik temel terminolojinin ve temsil, ideoloji, çoğulculuk ve öznellik gibi kavramların incelenmesi dersin ana hedefleri arasındadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Kültür Nedir? Nasıl Çalışılır? | 2. Hafta | Göstergenin Tanımı; Göstergeler Nasıl Çalışır? | 3. Hafta | Benzetme ve Düz Değişmece; Dil ve Konuşma | 4. Hafta | Gösterge Çeşitleri; Göstergelerin Görsel Özellikleri; Anlam ve Yan Anlam | 5. Hafta | Hayali Göstergeler; Yalan Söyleyen Göstergeler | 6. Hafta | Ara Sınav | 7. Hafta | Göstergeler ve Kimlik | 8. Hafta | Göstergelerde Açık ve Örtülü Anlam | 9. Hafta | Örnekleme ve Sunumlar | 10. Hafta | Örnekleme ve Sunumlar | 11. Hafta | Örnekleme ve Sunumlar | 12. Hafta | Genel Tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Berger, Arthur Asa. Signs in Contemporary Culture: An Introduction to Semiotics. Wisconsin: Sheffield, 1984. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Proje,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 20 | Devam | 1 | 10 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 10 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |