Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EDEBİYAT ÇALIŞMALARINA GİRİŞ AMER125 Birinci Yarıyıl (Güz) 4 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) yazınsal metin incelemesine ait kavramları şiir, anlatı ve tiyatro metinlerinin analizinde kullanabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, şiir, anlatı ve oyun gibi yazınsal türlerin tanıtılması ve irdelenmesi için gerekli yöntem ve terimleri öğrencilerle tartışmayı hedefler. Seçilen metinlerin söz konusu yöntem ve terimler aracılığıyla çözümlenmesi dersin temel etkinliğini oluşturur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş, ders materyalinin tanıtımı, izlencenin gözden geçirilmesi; Edebiyat Çalışmalarına Giriş ve Örnek Metinler
2. Hafta Kısa Öykü: Örnek Metinler
3. Hafta Şiir Nedir? Şiir Analizine Giriş ve Örnek Metinler
4. Hafta İmge ve Örnek Metinler
5. Hafta Söz Sanatları ve Örnek Metinler
6. Hafta Söz Sanatları ve Örnek Metinler
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Şiirde Uyak ve Ses Öğeleri ve Örnek Metinler
9. Hafta Şiir Analizi ve Örnek Metinler
10. Hafta Şiir Türlerine Genel Bakış
11. Hafta Tiyatroya Giriş ve Örnek Metin okuması
12. Hafta Tiyatro Örnek Metin
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAbrams, M. H. A Glossary of Literary Terms. Tenth Edition, Wadsworth Cengage Learning, 2012.
Derste işlenecek metinler (MOODLE üzerinden paylaşılacaktır)

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Mini-Sınav210
Devam515
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5 
P6 
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14