Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLERİ DÜZEYDE KOMPOZİSYON AMER102 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) giriş, gelişme ve sonuç paragraflarından oluşan betimleyici ve tartışma kompozisyonları üretebileceklerdir.
2) okudukları metinleri eleştirel olarak irdeleyerek, kompozisyonlarında okudukları metinlere göndermeler yapacaklardır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( AMER101)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders öğrencilerin kompozisyon dersinde edindikleri bilgileri kullanarak, akademik kompozisyon yazma becerilerini eleştirel okuma ve yazma pratiğiyle birleştirir. Derste farklı kompozisyon türleri tartışılır ve eleştirel yazım için gerekli olan hızlı okuma, özet çıkarma ve ikincil kaynak kullanma yöntemleri ele alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtılması, İzlencenin gözden geçirilmesi, ders materyalinin verilmesi, kompozisyona giriş
2. Hafta Kompozisyonun Bölümleri: tez cümlesi, ana paragraflar, taslak oluşturma
3. Hafta Yazılı Yorum Yapma Kompozisyonu, Örnek Yazılı Yorum Kompozisyonları
4. Hafta Karşılaştırma Kompozisyonuna Giriş
5. Hafta Karşılaştırma Kompozisyonu
6. Hafta Ara Sınav ve Portfolyo Teslimi
7. Hafta Neden-Sonuç Kompozisyonu
8. Hafta Neden-Sonuç Kompozisyonu
9. Hafta Tartışma Kompozisyonu; Neden-Sonuç Kompozisyonu teslim (ilk taslak)
10. Hafta Tartışma Kompozisyonu
11. Hafta Edebiyat Hakkında Yazmak; Genel Tekrar
12. Hafta Edebiyat Hakkında Yazmak; Genel Tekrar; Portfolyo teslimi (ilk taslaklar ve düzeltilmiş kompozisyonlar)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSmalley, Regina et al. Refining Composition Skills: Academic Writing and Grammar, Heinle, 2012.

Kennedy, X. J. and Dana Gioia, eds. Literature: An Introduction to Fiction, Poetry, and Drama. Compact edition. HarperCollins, 1995.

Sullivan, Jenny. Writing Themes About Literature. Norton, 1983. (chapters 1 and 3)


ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Devam110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14