Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KOMPOZİSYON AMER101 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) paragraf düzeyinde betimleme ve tartışma amaçlı yazılar üretebileceklerdir.
2) yeni öğrendikleri kelimeleri ve dil bilgisi yapılarını paragraf düzeyinde kullanabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı, kompozisyon yazımı için gerekli olan ön çalışma yapma (beyin fırtınası, listeleme, ana hat çıkarma, vb.) ve ana fikrin belirtildiği düzenli paragraf yazma becerilerini geliştirmektir. Bu ders aynı zamanda, dil yeterliliğini ve bilincini arttırmak amacıyla üslup, dilbilgisi, sözcük dağarcığı ve sözlük kullanımı konuları üzerinde durur ve bunların kompozisyon yazımında kullanılmalarını sağlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse Giriş
2. Hafta Paragrafa Giriş: Yazım Öncesi Hazırlıklar
3. Hafta Paragrafa Giriş: Konu Cümlesi; Destekleyici Cümleler ve Sonuç Cümlesi
4. Hafta Paragrafı Yeniden Gözden Geçirmek: Bütünlük, Tutarlılık, Üslup
5. Hafta Öyküleme Paragrafı
6. Hafta Öyküleme Paragrafı
7. Hafta Ara Sınav I
8. Hafta Betimleme Paragrafı
9. Hafta Betimleme Paragrafı
10. Hafta Açıklama Paragrafı
11. Hafta Açıklama Paragrafı
12. Hafta Genel Tekrar; Portfolyo Teslimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARRegına L. Smalley, Mary K. Reutten, and Joann Rishel Kozyrev. Refining Composition Skills: Rhetoric and Grammar. Heinle, 2011.

Ward, Colin. Focus on Writing 3. Pearson, 2012.

Folse, Keith S. et al. Great Writing 2: Great Paragraphs. Heinle, 2010.

Folse, Keith S. et al. Great Writing 3: From Great Paragraphs to Great Essays. Heinle, 2010.

Joy, Anna. We Are America: A Thematic Reader and Guide to Writing. 6th ed. Wadsworth Cengage Learning, 2008
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev330
Devam110
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
Toplam İş Yükü2
Toplam İş Yükü / 30,06
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14