Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YAHUDİ AMERİKALI KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI ACL474 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yahudi Amerikalı yazarların eserlerini tarihsel, toplumsal ve kültürel bağlamlar çerçevesinde yorumlar,
2) Yahudi Amerikalı yazarların eserlerinin tematik ve biçemsel özelliklerini inceler,
3) Yahudi Amerikalı tarihini, göç ve göçmen kimliğini tanımlar,
4) Amerikan kültürü unsurlarından çok kültürlülüğün edebiyat eserlerinde nasıl ele alındığını tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders, Yahudi Amerikalı kültürünü, deneyimini ve kimliğini, Yahudi Amerikalı tarihi ve edebiyatı üzerinden incelemeyi amaçlar. Çalışılacak yazarlar arasında Saul Bellow, Joseph Heller, Bernard Malamud, Philip Roth ve Anzia Yezierska yer alır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yahudi Amerikalı Tarihi ve Kültürü
2. Hafta Yahudi Amerikalı Tarihinde Göç Kavramı ve Göçmen Kimliği
3. Hafta Aniza Yezierska, "How I Found America", "The Fat of The Land", "Children of Loneliness"
4. Hafta Philip Roth, The Plot Against America
5. Hafta Philip Roth, The Plot Against America
6. Hafta Philip Roth, The Plot Against America
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Bernard Malamud "The Jewbird", "The Magic Barrel", "The Bellarosa Connection"
9. Hafta Grace Paley "Faith in the Afternoon", "Goodbye and Good Luck"
10. Hafta Art Spiegelman, The Complete Maus
11. Hafta Art Spiegelman, The Complete Maus
12. Hafta Nicole Krauss, The History of Love
13. Hafta Nicole Krauss, The History of Love
14. Hafta Nicole Krauss, The History of Love
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBauer, Yehuda. A History of the Holocaus. Franklin Watts, 2002.
Chametzky Jules and John Felstiner, editors. Jewish American Literature: A Norton Anthology. W. W. Norton and Company, 2000.
Heilman, Samuel C. Portrait of American Jews; The Last Half of the Twentieth Century. U of Washington P, 1995.
Krauss, Nicole. The History of Love. W. W. Norton and Company, 2006.
Roth, Philip. The Plot Against America. Houghton Mifflin Harcourt, 2004.
Spiegelman, Art. The Complete Maus. Pantheon, 1996.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev215
Mini-Sınav210
Devam15
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık212
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık166
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü114
Toplam İş Yükü / 303,8
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2      X   X
P3       
P4  X   X   X   X
P5  X   X   X   X
P6  X     X  
P7       
P8  X   X   X   X
P9       
P10  X   X   X   X
P11       
P12  X   X   X   X
P13       
P14  X   X   X   X