Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yahudi Amerikalı yazarların eserlerini tarihsel, toplumsal ve kültürel bağlamlar çerçevesinde yorumlar, 2) Yahudi Amerikalı yazarların eserlerinin tematik ve biçemsel özelliklerini inceler, 3) Yahudi Amerikalı tarihini, göç ve göçmen kimliğini tanımlar, 4) Amerikan kültürü unsurlarından çok kültürlülüğün edebiyat eserlerinde nasıl ele alındığını tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, Yahudi Amerikalı kültürünü, deneyimini ve kimliğini, Yahudi Amerikalı tarihi ve edebiyatı üzerinden incelemeyi amaçlar. Çalışılacak yazarlar arasında Saul Bellow, Joseph Heller, Bernard Malamud, Philip Roth ve Anzia Yezierska yer alır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Yahudi Amerikalı Tarihi ve Kültürü
2. Hafta
Yahudi Amerikalı Tarihinde Göç Kavramı ve Göçmen Kimliği
3. Hafta
Aniza Yezierska, "How I Found America", "The Fat of The Land", "Children of Loneliness"
4. Hafta
Philip Roth, The Plot Against America
5. Hafta
Philip Roth, The Plot Against America
6. Hafta
Philip Roth, The Plot Against America
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Bernard Malamud "The Jewbird", "The Magic Barrel", "The Bellarosa Connection"
9. Hafta
Grace Paley "Faith in the Afternoon", "Goodbye and Good Luck"
10. Hafta
Art Spiegelman, The Complete Maus
11. Hafta
Art Spiegelman, The Complete Maus
12. Hafta
Nicole Krauss, The History of Love
13. Hafta
Nicole Krauss, The History of Love
14. Hafta
Nicole Krauss, The History of Love
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bauer, Yehuda. A History of the Holocaus. Franklin Watts, 2002. Chametzky Jules and John Felstiner, editors. Jewish American Literature: A Norton Anthology. W. W. Norton and Company, 2000. Heilman, Samuel C. Portrait of American Jews; The Last Half of the Twentieth Century. U of Washington P, 1995. Krauss, Nicole. The History of Love. W. W. Norton and Company, 2006. Roth, Philip. The Plot Against America. Houghton Mifflin Harcourt, 2004. Spiegelman, Art. The Complete Maus. Pantheon, 1996.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
2
15
Mini-Sınav
2
10
Devam
1
5
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
2
1
2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
6
6
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
4
4
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
114
Toplam İş Yükü / 30
3,8
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ