Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hispanik Amerikalı yazarların eserlerini tarihsel, toplumsal ve kültürel bağlamlar çerçevesinde yorumlar, 2) Hispanik Amerikalı yazarların eserlerinin tematik ve biçemsel özelliklerini inceler, 3) Hispanik Amerikalı tarihini, göç ve göçmen kimliğini tanımlar, 4) Amerikan kültürü unsurlarından çok kültürlülüğün edebiyat eserlerinde nasıl ele alındığını tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, Hispanik Amerikalı kültürünü, deneyimini ve kimliğini, Hispanik Amerikalı tarihi ve edebiyatı üzerinden incelemeyi amaçlar. Çalışılacak yazarlar arasında Luis Valdes, Sandra Cisneros, Gloria Anzaldua, Rudolfo Anaya, Julia Alvarez ve Junot Diaz yer alır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İspanyol kökenli Etnik Grupların Tarihsel ve Kültürel Bağlamda Tanıtımı
2. Hafta
İspanyol Kökenli Etnik Gruplarda Göç Kavramı ve Göçmen Kimliği
3. Hafta
Gloria Anzaldua Borderlands La Frontera'dan seçmeler
4. Hafta
Gloria Anzaldua Borderlands La Frontera'dan seçmeler
5. Hafta
Sandra Cisneros The House on Mango Street
6. Hafta
Sandra Cisneros The House on Mango Street
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Rudolfo Anaya, Bless Me Ultima
9. Hafta
Rudolfo Anaya, Bless Me Ultima
10. Hafta
Louis Valdez, Zoot Suit
11. Hafta
Louis Valdez, Zoot Suit
12. Hafta
Reyna Grande, The Distance Between Us
13. Hafta
Reyna Grande, The Distance Between Us
14. Hafta
Junot Diaz, Seçme Kısa Öyküler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Anaya, Rudolfo. Bless Me Ultima. Warner Books, 1994. Gloria Anzaldua. Borderlands La Frontera: The New Mestiza . Aunt Lute Books, 2012. Cisneros, Sandra. The House on Mango Street. Vintage, 1991. Cortina Rodolfo. Hispanic American Literature: An Introduction. NTC, 1997. Grande, Reyna. The Distance Between Us. Washington Square P, 2013. Valdez, Luis. Zoot Suit and Other Plays. Arte Publico P, 1992.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
15
Mini-Sınav
2
10
Devam
1
5
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
2
1
2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
6
6
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
4
4
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
114
Toplam İş Yükü / 30
3,8
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ