Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Asyalı Amerikalı yazarların eserlerini tarihsel, toplumsal ve kültürel bağlamlar çerçevesinde yorumlar, 2) Asyalı Amerikalı yazarların eserlerinin tematik ve biçemsel özelliklerini inceler, 3) Asyalı Amerikalı tarihini, göç ve göçmen kimliğini tanımlar, 4) Amerikan kültürü unsurlarından çok kültürlülüğün edebiyat eserlerinde nasıl ele alındığını tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, Asyalı Amerikalı kültürünü, deneyimini ve kimliğini, Asyalı Amerikalı tarihi ve edebiyatı üzerinden incelemeyi amaçlar. Çalışılacak yazarlar arasında Maxine Hong Kingston, Hisaye Yamamoto, Bharati Mukherjee, Jhumpa Lahiri, Amy Tan ve Cathy Park Hong yer alır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Asya Kökenli Etnik Grupların Tarihsel ve Kültürel Bağlamda Tanıtımı
2. Hafta
Asya Kökenli Etnik Gruplarda Göç Kavramı ve Göçmen Kimliği
3. Hafta
Çinli Amerikalılar: Amy Tan, Joy Luck Club
4. Hafta
Amy Tan, Joy Luck Club
5. Hafta
Japon Amerikalılar: Hisaye Yamamato, Seventeen Syllables and Other Stories'den Seçme Öyküler
6. Hafta
Adrian Tomine, Shortcomings
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Koreli Amerikalılar: Cathy Park Hong Dance Dance Revolution'dan Seçme Şiirler
9. Hafta
Vietnamlı Amerikalılar: le thi diem thuy, The Gangster We Are All Looking For
10. Hafta
le thi diem thuy, The Gangster We Are All Looking For
Hintli Amerikalılar: Bharati Mukherjee A Father ve Darkness'dan Seçme Öyküler
14. Hafta
Jhumpa Lahiri, Interpreter of Maladies'den Seçme Öyküler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Cheung, King-Kok, editor. An Interethnic Companion to Asian American Literature. Cambridge UP, 1997. Hagedorn, Jessica. Dogeaters. Penguin, 1991. Hong, Cathy Park. Dance Dance Revolution. W. W. Norton and Company, 2008. Geok-Lin Lim, Shirley, editor. Asian American Literature: An Anthology. NTC Pub. Group, 2000. Lahiri, Jhumpa. Interpreter of Maladies. Mariner, 2008. Tan, Amy. Joy Luck Club. Penguin, 2006. thuy, le thi diem. The Gangster We Are All Looking For. Anchor, 2004. Tomine, Adrian. Shortcomings. Drawn and Quarterly, 2009. Yamamato, Hisaye. Seventeen Syllables and Other Stories. Kitchen Table, 1988.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
15
Mini-Sınav
2
10
Devam
1
5
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
2
1
2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
6
6
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
4
4
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
114
Toplam İş Yükü / 30
3,8
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ