Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YERLİ AMERİKALI KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI ACL471 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yerli Amerikalı yazarların eserlerini tarihsel, toplumsal ve kültürel bağlamlar çerçevesinde yorumlar,
2) Yerli Amerikalı yazarların eserlerinin tematik ve biçemsel özelliklerini inceler,
3) Yerli Amerikalı tarihini ve göçebe kimliğini tanımlar,
4) Amerikan kültürü unsurlarından çok kültürlülüğün edebiyat eserlerinde nasıl ele alındığını tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders Amerikan Yerlileri'nin kültürünü, deneyimini ve kimliğini, Yerli Amerikalı tarihi ve edebiyatı üzerinden incelemeyi amaçlar. Çalışılacak yazarlar arasında N. Scott Momaday, Sherman Alexie, Joy Harjo, Leslie Marmon Silko ve Louise Erdrich yer alır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yerli Amerikalı Etnik Grupların Tarihsel ve Kültürel Bağlamda Tanıtımı
2. Hafta Yerli Amerikalı Kimliği ve Sözlü Edebiyat Geleneği
3. Hafta Sherman Alexie, The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian
4. Hafta Sherman Alexie, The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian.
5. Hafta Leslie Marmon Silko, Ceremony
6. Hafta Leslie Marmon Silko, Ceremony
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Dee, Brown, Bury My Heart at Wounded Knee
9. Hafta Dee, Brown, Bury My Heart at Wounded Knee
10. Hafta Dee, Brown, Bury My Heart at Wounded Knee
11. Hafta Louise Erdrich, Love Medicine
12. Hafta Louise Erdrich, Love Medicine
13. Hafta Louise Erdrich, Love Medicine
14. Hafta Joy Harjo, How We Become Human New and Selected Poems'den Seçme Şiirler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBrown, Dee. Bury My Heart at Wounded Knee. Open Road Media, 2012.
Harjo, Joy. How We Become Human: New and Selected Poems:1975-2001. Norton, 2004.
Erdrich, Louise. Love Medicine. Harper Perennial, 2016.
Sherman, Alexie. The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian. Little Brown Books for Young Readers, 2009.
Silko, Leslie Marmon. Ceremony. Penguin, 2006.
Trout, Lawana, ed. Native American Literature: An Anthology. NTC P, 1999.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Mini-Sınav210
Devam15
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık212
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık166
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü114
Toplam İş Yükü / 303,8
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2      X   X
P3       
P4  X   X   X   X
P5  X   X   X   X
P6  X     X   X
P7       
P8  X   X   X   X
P9       
P10  X   X   X   X
P11       
P12  X   X   X   X
P13       
P14  X   X   X   X