Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yerli Amerikalı yazarların eserlerini tarihsel, toplumsal ve kültürel bağlamlar çerçevesinde yorumlar, 2) Yerli Amerikalı yazarların eserlerinin tematik ve biçemsel özelliklerini inceler, 3) Yerli Amerikalı tarihini ve göçebe kimliğini tanımlar, 4) Amerikan kültürü unsurlarından çok kültürlülüğün edebiyat eserlerinde nasıl ele alındığını tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders Amerikan Yerlileri'nin kültürünü, deneyimini ve kimliğini, Yerli Amerikalı tarihi ve edebiyatı üzerinden incelemeyi amaçlar. Çalışılacak yazarlar arasında N. Scott Momaday, Sherman Alexie, Joy Harjo, Leslie Marmon Silko ve Louise Erdrich yer alır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Yerli Amerikalı Etnik Grupların Tarihsel ve Kültürel Bağlamda Tanıtımı
2. Hafta
Yerli Amerikalı Kimliği ve Sözlü Edebiyat Geleneği
3. Hafta
Sherman Alexie, The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian
4. Hafta
Sherman Alexie, The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian.
5. Hafta
Leslie Marmon Silko, Ceremony
6. Hafta
Leslie Marmon Silko, Ceremony
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Dee, Brown, Bury My Heart at Wounded Knee
9. Hafta
Dee, Brown, Bury My Heart at Wounded Knee
10. Hafta
Dee, Brown, Bury My Heart at Wounded Knee
11. Hafta
Louise Erdrich, Love Medicine
12. Hafta
Louise Erdrich, Love Medicine
13. Hafta
Louise Erdrich, Love Medicine
14. Hafta
Joy Harjo, How We Become Human New and Selected Poems'den Seçme Şiirler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Brown, Dee. Bury My Heart at Wounded Knee. Open Road Media, 2012. Harjo, Joy. How We Become Human: New and Selected Poems:1975-2001. Norton, 2004. Erdrich, Louise. Love Medicine. Harper Perennial, 2016. Sherman, Alexie. The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian. Little Brown Books for Young Readers, 2009. Silko, Leslie Marmon. Ceremony. Penguin, 2006. Trout, Lawana, ed. Native American Literature: An Anthology. NTC P, 1999.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
15
Mini-Sınav
2
10
Devam
1
5
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
2
1
2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
6
6
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
4
4
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
114
Toplam İş Yükü / 30
3,8
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ